10 november 2015

ETT LUGNARE INTRYCK OCH ÄNDRA FOKUS

Jag började att studera i augusti efter varit arbetslös ett tag och innan dess har jag nästan varit mammaledig i 7 år.
När man är hemma så mycket som jag ändå har varit har det funnits ett behov att hela tiden ändra om i hemmet, allt ifrån stora projekt till små.
Ett av mina stora intressen är inredning och det kändes nästan som om det blev en ond cirkel, man var redan på nästa projekt innan man avslutat det man höll på med.
När jag började skolan i augusti gav jag mig själv ett löfte att hemmet skulle få vara så som det är, inga nya projekt utan göra klart dem som alla redan på börjats.
Som egentligen är ett och det är badrummet på nedervåningen.
Jag har än så länge hållit detta löfte och insett att herregud vad tid jag hade innan, nu finns det knappt tid till att städa.
Så fokus har ändrats och det räcker gått och väl med att plocka upp efter tre st virvelvindar.
Innan skolan började kände jag att jag hade tröttnat på den mega stora spegeln som vi hade inne i vårt badrum, visst den var praktisk och barnen tyckte om att leka framför den.
Men tog alldeles för mycket energi och jag bestämde mig för att den fick åka ner i källaren igen och istället placerade jag en gammal tvättbänk där inne.
Intrycket blev lugnare och nu har vi en fin avställningsyta, för vet ni vad det är inte så här städat en vanlig dag hos oss.
Kläder ockuperar oftast hela bänken.
 
 
 
Kära ni på återseende
!
Sandra

2 kommentarer :

  1. Sikke et skønt badeværelse! Smukt og hyggeligt. Vaskebænken er fin, og så er jeg helt vild med lysekronen :-)
    Hilsner fra Nana

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bänk! En sådan skulle jag vilja ha i vårt badrum. Sålde vårt gamla bubbelkar på 2 min sen har det inte hänt något mer där :) men ska hitta ett nytt vanligt kar med inte alltför stora tassar tänkte jag och gärna en bänk då eller mjölkpall.
    Kram Annika

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra