11 februari 2015

MIN VARDAG

VARDAG
är temat hos Decorlife denna vecka.
Just denna vecka ser vardagen något annorlunda ut då det är sportlov och man är hemma med alla tre barnen.
I vanliga fall så är man arbetslös 3 barnsmamma där barnen är 7, snart 6 och snart 3.
Så visst är det mer än fullt upp och ibland sliter man sitt hår.
Förr var jag nästan besatt av att vi måste renovera och ändra om hela tiden, vet egentligen inte varför jag ville det för nöjd var jag aldrig.
När jag fick ett projekt igenom var jag redan i planeringsfasen för nästa och mannen min ställde frågan "Varför hjälpa dig med allt när du aldrig är tacksam för det man har gjort"?
En tanke som jag hade var att jag måste ha något att visa på bloggen, köpa nya saker för att få mer bekräftelse osv.
När vi renoverade köket som tog två år la vi nästan all tid på att renovera och barnen fick stiga åt sidan.
Idag har jag andra tankar och visst är det en lång resa som säkert kommer att ta hela livet men vad jag måste tänka på är att lägga fokus på rätt ställe.
Inredning är min passion men mitt fokus ska inte ligga där det ska ligga hos familjen, min passion ska vara något som är roligt och som jag mår bra av inget annat.
Det handlar inte om vad andra tycker och tänker, för gillar man inte det ja då behöver man inte titta.
Det viktigaste är att Jag gillar det.
Visst drömmer jag om ett kråkslott på landet men som livet ser ut just nu fungerar vårt fyrkant mitt i ett litet samhälle alldeles utmärkt.
Just nu är familjen det som är viktigast och där ligger mitt fokus tankar har vandrat att starta eget, en affär till exempel.
Men när man ser ens vänner som har startat eget och får en inblick hur deras liv ser ut inser man att just nu fungerar det inte för oss.
En dag kanske men inte nu.
 
 
När jag skriver detta har vi ett stort projekt på gång att renovera vårt badrum på nedreplan som fortfarande har kaklet och klinker från 70 talet.
Denna gången gör vi inte det själva utan har tagit hjälp.
 
Barnen är bara små en gång i livet och jag vill inte missa att finnas där för dem.
Visst kan man ägna sig åt det man älskar men fokus ska inte ligga där.

Ta hand om er !
Kram
Sandra

4 kommentarer :

  1. Hej Sandra, oj vad jag kan känner igen mig i detta inlägg! Jag är också för renovering och till och med lite för mycket, inte helt lätt att erkänna när man nu tycker att det är såå roligt!! Kan även känna mig något frustrerad när inget bankande pågår här hemma. Men är man kreativ och drömmer om att kunna förverkliga ett boende som man bara älskar, så blir man bara så trött på att allt kostar och blir till en kostnads fråga till slut !! Mvh. Ulrika

    SvaraRadera
  2. Fint inlägg med starka tankar, Bra tankar tycker jag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. hej Sandra!!! ÅÅÅÅ vad känner igen mig i ditt inlägg...precis så har jag tänkt hela tiden...måste renovera måste köpa nya saker..för vems skull???? Ja inte för min egen..utan precis som du skriver att få bekräftelse från andra..familjen är absolut det viktigasteoch mest värdefullaste som finns, utan dem är man absolut ingenting känner jag,

    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Blev lite matt när jag såg första bilden och läste texten att du var ensam med tre barn under lovet. Tänkte för ett ögonblick att du slet med kakel och tre barn själv på dagarna. Helt rätt att ta in hjälp. Och man blir inte lyckligare i det där kråkslottet. Livet är. Oavsett var man själv bor. Ha det fint!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra