15 februari 2015

LJUVLIGA TULPANER

En riktig slösöndag hos oss vilket känns riktigt skönt.
Dessa två ljuslycktor som man fyller på med lampolja fyndade jag på en loppis för ett tag sedan, insåg dock att jag måste
köpa en ny veke för den når inte ner till oljan.
Vilket kan innebära ett problem när man ska tända den ... 
 
Vem älskar inte tulpaner och jag tycker det är så läckert att sätta dem i en rund skål och låta dem falla ner över kanterna.
 
Under sportlovet var jag och barnen i Svenljunga för att hitta ett element.
Elementet hittade vi och samtidigt passade jag på att köra förbi Handelsträdgården i just Svenljunga som ägs av mina släktingar.
Jag har spenderat många dagar där med bl.a. min mormor och morfar.
Tyvärr har det inte så många besök de senaste åren men nu tog jag äntligen tag i mig och svängde förbi. 
Jag köpte med mig ett gäng tulpaner som de själva driver upp.
 
Kram
och god söndag
till er!
Sandra

3 kommentarer :

  1. Jag älskar deras erbjuds våren !!! en trevlig söndag önskar angie

    SvaraRadera
  2. Härliga tulpaner! Våren är på gång känner jag...
    Ann

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra