14 december 2012

MysFredag

Fredag är här och det är snart tredje advent, denna helgen ska vi göra julgodis och julkorv.
Min mormor har alltid gjort egen korv till jul och den är en favorit som måte vara med på julmiddagen, tyvärr har min mormor blivit dement så nu är det jag och min morbror och moster som för den tradiotionen vidare.

De små granarna finns lite överallt här hemma, de kommer in redan första advent och en rackare barrar förfullt.
Det blir nog ut och hitta en ny.

Önskar Er alla en mysig fredag!
Kram
Sandra

13 kommentarer :

  1. Så koselig hos deg! Tradisjoner er viktig for oss alle - spesielt i disse tider. Minner er like viktig - bildet av din mormor vi du alltid bære med deg!

    SvaraRadera
  2. Fint med granarna, juligt men inte för mycket. Julkorv låter gott, min man skulle gärna göra det men jag är vegetarian (men jag gillar kött ändå..) så det är inte så skoj att stå och göra det då ;)

    /

    SvaraRadera
  3. Ah , älskar din stil och alla rum, så läckert o smakfullt!! mari.

    SvaraRadera
  4. Gillar verkligen dina små stjärnljusstakar, så fina!

    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  5. Åh så mysig bild! ★

    Önskar dig en fin adventshelg!

    Kraam
    Ina

    SvaraRadera
  6. Ha en fin adventshelg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Mysig bild.....vill önska dej en mysig fredagskväll, med mycket tända ljus ;))det blir det här iaf.
    Ha det gott!
    Kram Bia

    SvaraRadera
  8. Alltid så Mysigt att kika in hos dej o din personliga Inredning.
    Kram/Ellinor

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar tavla med räven på!

    SvaraRadera
  10. Hej Sandra
    verkar bli en fin pysselhelg :)
    å missa nu inte....

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  11. så härligt det låter med julkorv-tradition ;)) sånt där underbart håller jag oxå på med;)) det blir jul bara av sådana dofter och känslor;)
    kramkram

    Vidahundratjugofyrasmåköttbullar

    SvaraRadera
  12. Mysigt med både små granar och kottar som pynt. Ja, vi bidrar på vårt sätt att hålla dikena rena från dessa smågranar.
    Härlig tradition att göra korven själv! Jag gissar att lilla mormor får smaka lite också.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  13. sweet little trees ~
    i love the fox painting you have on the green shelf ♥
    Have a wonderful weekend!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra