27 december 2012

JULDUKNING & Min Dag

Tack söta för era julhälsningar, vi har haft en go julafton med massa julklappar och god mat.
Barnen var överlyckliga över alla nya leksaker och har lekt för fullt, tyvärr har vi knappt varit utanför dörren eftersom det har regnat sedan julafton.
På julaftonsdag firar vi hemma hos oss och jag har gjort en liten tradition att göra en speciell dukning och årets går i brunt och grönt.
Vi är 17 personer så slagbordet från glasverandan fick komma in.
Små granar i bruna apoteksflaskor
I det gamla tråget är det mossa hycinter, mjuk en och några gamla grenar
Tallrikar från försvaret, grå servett från Nille, stjärnor som jag klippt ut av gammalt notpapper, mjuk en, lärkkvist och brunt god jul band.
Idag är det min alldeles egna dag och det blir fika med vänner och familj och förhoppningsvis något litet paket.

Ha en riktigt härlig fortsättning på julen....

Kram
Sandra

33 kommentarer :

  1. Beautiful post!!!Happy New Year!
    Kisses from Greece.

    SvaraRadera
  2. Men jag blir ju helt tossig, så fiiint!! Flaskorna med granriset var ju bara så otroligt vackert, du är ju helt makalöst duktig på att få till det =))

    God fortsättning & Gott Nytt År!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  3. Hej! Så roligt att få se Din enkla och mycket vackra juldukning! Jag är en trogen följande av Din blogg och blir ofta väldigt inspirerad, Du är så härligt kreativ. Ha nu en fin födelsedag, själv firade jag min på juldagen så jag vet hur det känns...mitt uppe i julen!!! Lena H

    SvaraRadera
  4. Oj! Oj! vad fint! Ser verkligen jultrevligt ut. Förmodar att all maten stog på köpmandisken.. Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Underbart fin dukning och grattis till dig.
    Kram
    Ninni

    SvaraRadera
  6. Så fint dukat! Inspirerande!!
    Grattis på din dag!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Så utrulig flott dekket bord!!! Her har dere nok kost dere masse ja :)
    Klem Tove

    SvaraRadera
  8. Jättefin dukning! Och hipp hipp hurra på din dag!!!!!

    SvaraRadera
  9. Men så vackert! Trälådorna och hyacinterna o apoteksflaskorna, vilka favoriter!

    SvaraRadera
  10. Superfin dukning! Du är en mästare på fina dukningar Sandra! Jag har sagt det förut men du kan behöva höra det igen :)))
    Stort Grattis på din födelsedag!
    Kramar, Carina

    SvaraRadera
  11. GRATTIS vännen på din dag! Hoppas du får massa paket och att dagen blir precis som du önskar.

    Kram och kärlek till er...❤

    SvaraRadera
  12. GRATTIS på födelsedagen!! Hip hip hurraaa!! :0)

    Supertjusig dukning!!
    Du är fenomenal på vackra dukningar.. :)

    Ha en fin dag!
    Kram Tina

    SvaraRadera
  13. Härlig skogsdukning, fniss ;))
    mysigt...
    Bra idé med apoteksflaskor med granris i.
    Trevlig fortsättning!!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Hej Sandra och god fortsättning!
    Å vilken fin dukning och vilken fin jul ni haft!
    Bilden här under på dina barn är helt underbar!
    God fortsättning!
    kram katarina

    SvaraRadera
  15. En härlig dukning, gillar skarpt =)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  16. så otroligt vacker! vad duktig du är. Vilken inspiration!
    God fortsättning!

    Kram

    SvaraRadera
  17. wow vilken underbar dukning helt i min smak!!!! HA en fortsatt härlig vecka fina Sandra!!! Stor kram från Maja

    SvaraRadera
  18. Glömde en sak..Grattis på födelsedagen!/ Pia

    SvaraRadera
  19. Vad fint du har dukat!
    Så bra med ett tema, det blir så enhetligt och helt då...

    Kram Annika

    SvaraRadera
  20. wow så vakkert!
    Ha en fortsatt god jul:)
    juleklem lille meg

    SvaraRadera
  21. Så vacker dukning!
    Grattis på din dag!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  22. Grattis på din dag! Din dukning är så härlig och genomtänkt!
    God fortsättning på julen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  23. Jättefin juldukning! Och härligt med långbord.

    SvaraRadera
  24. Men vilken vacker dukning! & Grattis på dagen din!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  25. Hei, Nydelige bilder! Fortsatt god romjul og fredelig nyttår! klem Siv:-)

    SvaraRadera
  26. Åh så fint du gjort det! Härlig dukning! Underbart att ta in naturen, en favorit hos mig=)
    Kram

    SvaraRadera
  27. Fantastiskt fin dukning, gollar färgerna
    Och ett STORT GRATTIS i efterskott
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  28. Otroligt vackert!!!
    Tack för så fin inspiration! :)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  29. En ära att få sitta vid ett så fint bord!!! å rätt till ovan kommentar, fint framdukad mat på köpmandisken å andra fina grupper överallt!!! kramiz moster å hoppas du såg mitt lilla grattis på facebook, datan så trög igår så jag kom aldrig in på denna sidan

    SvaraRadera
  30. Grattis i efterskott Sandra!
    Verkligen en lite ovanlig dukning med naturtema, det här gilla jag! Hornet, kvistarna och stjärnan förstärker det hela.
    Önskar dig fortsatt fina dagar och bättre väder.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  31. Godt nytår !

    Det ser da helt fantastisk ud med jeres julebord - smukt :-)

    Kh. Marlene

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra