11 oktober 2010

Vacker eller råttbo?

Då var det Måndag igen och jag vill först tacka för alla Lyckönskningar.
Super roligt att det var så många som tittade in.
Igår var jag och Mikael på en liten utflykt och lämnade in våran köpmansdisk till en som ska fixa i ordningen den.
Vi insåg efter vi hade köpt den att det var ett alldeles för stort och svårt jobb för oss.
Vi stannade även till på loppisar och fick med mig lite godsaker hem, kommer att finnas i butiken fram över.
Fick med mig något hem som jag inte kommer att sälja är denna gamla skinnfåtölj från 1800 talet.
Blev på något sätt lite småkär i den och kunde inte släppa den, fast den är lite sönder här och var.
Vacker eller råttbo, det är frågan?
In fick den komma och passar fint i vardagsrummet.
Det är alltid lika roligt när man ska fota något hemma hos oss, för bakom där jag står och fotar ligger ett berg med leksaker.
Undra om man någongång ska fota hur verkligheten ser ut, nja kanske inte det får man se varje dag ändå.
Kan njuta av bildera själv och hur rent det ser ut.

Utlottningen slutade igår kl 24:00 och jag kommer att dra en vinnare i kväll.

Ang. butiken så kommer jag att lägga ut nya saker varje söndag.
En länk kommer att finnas i högerspalten och där står när nyheterna kommer in.

Ha en skön start på veckan!
kram
Sandra

24 kommentarer :

  1. Det blev en vacker kontrast!

    Ha en underbar dag!/Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. What a beautiful chair! I think it looks perfect just the way it is. Have a nice and sunny week!

    Suvi

    SvaraRadera
  3. Åh jag ryser, vilken fining!! Nu blir jag lite avis :-)
    Kram på dig
    Malin

    SvaraRadera
  4. Grattis till en lysande start på butiken, såg att mycket såldes. Jag är jätteglad att jag hann få två käglor. Och din fåtölj är vacker, slitet skinn är otroligt charmigt. Superfin!!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Fina grejer du har i butiken, ska kika in då och då....
    Skinnfåtöljen är charmig men svår att fixa till om man inte fixar att klä om i skinn. Men då kanske även charmen försvinner?

    SvaraRadera
  6. god morgen til deg.
    ååå lykke å kommer over en så gammel slitt og fin stol,nydelig hos deg.
    ja denne blogg verden er herlig,bestandig ryddig og fint der på alle bilder .ler.. men sånn er det med oss alle..det er jo hjem vi bor i ,å ikke utstilling lokale..
    ønsker deg en nydelig mandag ,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  7. Å vilken charmig gammal stol! Inte är det ett råttbo heller!!!!
    Ha en fin dag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Godmorgon Sandra!

    Grattis till butiken!!

    Superroligt!!!

    Jag ska kika in där sen, glömde totalt bort det igår kväll...

    Verkligen ett spännande projekt ni dragit igång!

    Vad kul det lät med loppistur...tycker det inte finns några bra häromkring nu...

    Det där berget med leksaker och annat det är vi nog många som har..*hmm*... Livet är ju så mycket mer än att bara städa!

    Hoppas veckan blir riktigt bra!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  9. Suuuperfin!! Den hade jag med tagit hem, helt klart! Inget råttbo, anser jag iaf :)

    Tittade in i butiken igår (en minut över 6 - kastade mig in) och så mycket fint ni har lagt upp!! Jag hittade flera favoriter, bla de gamla bowlingkäglorna!! Tyvärr måste jag ha lite köpstopp på mig själv just nu eftersom jag idag ska marknadsföra mig själv som homestylist och budgeten räcker inte riktigt till för vackra impulsköp, men jag kommer absolut titta in, varje söndag :)

    Ha en underbart skön vecka och ta hand om er!
    Kram ia

    SvaraRadera
  10. Inget råttbo för mig!!! tycker den är läcker;o)

    Kramis Malin

    SvaraRadera
  11. Grattis till din fina butik *Ler* Hur mycket gött som helst där inne..

    Har lagt in dig i min samling webbloppisar/småbutiker på min sida.

    Och jag har skrivit en rad med *L*

    Kram på dig.
    Cattis

    SvaraRadera
  12. Hej vännen,
    Vilken häftig stol!! Förstår att du föll..passar perfekt hemma hos dig! Och grattis till den flygande starten med butiken!

    Verkligheten - med leksaker och prylar över allt har man ju mest hela tiden runt sig, så visst kan det vara skönt att skyffla ut prylarna från bilderna. - oftast ser det ut som ett bombnedslag utanför **fniss** ha det gott vi hörs, kram Monica

    SvaraRadera
  13. Försöker klicka in mig på bilden i högerspalten men det funkar inte!!??
    Kramen A

    SvaraRadera
  14. Hej Sandra!
    Var inne o kikade i butiken igår, vad mycket fint du säljer:)

    Skinnfåtöljen är ljuvlig..såå härligt sliten!

    Ha en bra dag o vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  15. Vilken charmig stol ser så skön ut!
    Grattis och Lycka Till med butiken, massor av fina saker ser jag!
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  16. Jätte snygg fåtölj!
    Har en fin måndag!
    Kram Sirpa
    Ps Jag har en liten utlottning hos mig!

    SvaraRadera
  17. Vilken vacker fåtölj! Sådär ruffig precis som jag gillar! Mmm.. vad jag inspireras av dina bilder!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  18. Vilken fin fåtölj, den ser så där bekvämt välsutten ut, en fåtölj där man kan sitta i timmar med en bra bok.

    Vad roligt med din bloggbutik, jag har varit inne flera gånger och kikat. Jättemysigt och många fina saker som går åt som smör i solsken. Tyvärr fungerar inte den länkade bilden till höger, men det finns ju en länk i ditt inlägg.

    Ha en fin kväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  19. Jag tycker den är vacker , så härligt nött och charmig ! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  20. Jag tycker den är riktigt cool! Fint med en kontrast till de vita sofforna! Supersnyggt! Du kan du!
    Kram Amelie

    SvaraRadera
  21. Vilken gammal goding. Lycka till med butiken
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  22. Den fåtöljen var riktigt ful jag hade då alldrig köpt den tycker du brukar ha bra smak annars men man kan inte tycka lika om allt.

    /Yvonne

    SvaraRadera
  23. SKATT, SKATT, SKATT, det är stolen, absolut! Ett ljust fårskinn nde man slänga över den, höstig och mjuk skulle den bli!

    M

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra