18 oktober 2010

Tidlöst vackert

Vilken helt underbart skön helg det har varit.
Var en tripp till Göteborg i lördags med hela familjen, gick och strosade i slottsskogen.
Så mysigt!
Idag handlar det om det vita, enkla och vackra porslinet.
För visst är det något alldeles speciellt och man kan inte få nog av det.
TIDLÖST är nog det rätta ordet.
Här kommer mina senaste tillskott.
Först ut är Spillkummet, har aldrig sett ett sådant och ni förstår nog att det måste bara följa med hem.
Två pipar och riktigt gammal.
En fin liten burk med lock som låg bland allt för 10 kr, fatta?
Skärbrädan är köpt på Tradera för några år sedan.
Sedan denna speciella pipen, så underbar och den kommer från Gefle.

En liters kanna är lite speciell, pga av lagningen.
Ser ni de har nitat ihop den, tala om att varje sak var mer värd förr.
Idag är det alldeles för mycket slit och släng, otroligt tråkigt tycker jag.

På onsdag få ni stå ut med lite mer badrum.
En ny möbel har flyttat dit, något jag hittade i den gamla industilokalen.
Mycket badrum på sista tiden!

Förresten om det är någon som bor i Hjo trakten och tänkt och handla in min butik så ska jag dit på torsdag.

Skön måndag till Er!
kram
Sandra

24 kommentarer :

  1. God morgon!!

    Å så fint porslin - jag har aldrig sett den typen av skål fött heller - vad kul att få tag i en sådan raritet!!! Skärbrädan är också så fin - jag har också en sådan och gillar den verkligen!!

    Underbara bilder idag men så vacket porslin som man aldrig tröttnar på eller kan få för mycket av :0)

    Ha en bra dag!

    Kram gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej vilka underbara vita rariteter. Har inte heller sett ett sånt spillkumm förut. Gillar skärbrädan, är ute efter en sån men svåra o hitta här!

    ps missa inte min utlottning♥

    ♥kram Camilla♥

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Sandra! Ja så fint det är med gammalt vitt porslin. Underbar spillkum, har inte heller sen en sådan modell innan. Och lilla terrinen och skärbrädan, ja kannan med, de hade alla fått flytta in hit till mig idag om så vore :-)) Så synd åker då och då till Forsheda å jobbets vägnar, då kör jag förbi Hjo :-) ingen resa inplanerad denna veckan dock. En annan gång kanske :-)) Nu kallar jobbet strax...brrr det är kallt ute idag :-)Ha det gott. Kramelikram P

    SvaraRadera
  4. God morgon Sandra!
    Vilka fina bilder du knäppt till idag. Gammalt porslin i vitt är alltid rätt och extra roligt när det är så annorlunda som din spillkum.
    Ha en bra start på nya veckan, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. heisan Sandra

    takk for sist... så hyggelig å få se ditt vakre hus... alle de herlige detaljene du har ..

    og så herlige barn.. skjønne gutter,,

    *Så fint hvitt porselen du har fått deg.. har aldri sett en slik jeg heller..

    klemmer og ha en fin dag.

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig spillkum! Har du någon aning om varför det är två pipar, kan det ha haft något att göra med att man förr gräddade av mjölken??
    Jag älskar också vitt porslin som jag tror att de flesta av oss som skriver på dessa bloggar gör. Kannan var så ljuvlig, var lagad så fint, men hur håller den tätt??
    Önskar dig en fin vecka och tack för dina alltid så vackra bilder från ditt ljuvliga hem.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra rofyllda bilder du bjuder på idag. Dina fynd är fantastiska. Vilken speciell spillkum, inte något jag sett tidigare.

    Önskar dig en underbar start på veckan!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  8. Oj, vilket fint spillkum. Ovanligt, jag har heller aldrig sett ett sådant förut. Roligt att hitta så annorlunda saker som får följa med hem

    Kram

    SvaraRadera
  9. hei.
    åå så fint hvitt porselen du viser oss.
    elsker hvit porselen,nydelige bilder av dine vakre ting.
    bad kan vi tåle i lange baner,
    å så deilig å synke ned i et varmt bad i disse høst dager.
    ha en fin dag vennen.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  10. Hej Sandra!
    Vilken mysig helg ni har haft. Helgen går bara så fort, men man ska ju njuta av njuet och en måndag är inte helt fel heller:)
    Underbart fint porslin. Jag är inne i ett spillkuminperiod just nu. Älskar dessa fina. Din var verkligen annourlunda. Ha så trevlig i Hjo då på torsdag:)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Åh ! Så mycket vackert vitt gammalt porslin ! Och vilka underbara rofyllda bilder !! Mina saker kom fram och jag är jättenöjd , så fina !! Kramar Susanne ♥

    SvaraRadera
  12. Hej vännen,
    så mycket fint vitt gammal porslin du har! Den där pipen var verkligen speciell...kul! Skärbrädan är kanonfin.

    Har mejlat dig! Kram Monica

    SvaraRadera
  13. Ja, vitt porlin är ju så vackert och tidlöst...
    Vlken fin och ovanlig spillkum du hittat och lagningen på kannan är ju bara såå charmig.

    Gillar allt :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Vitt gammalt porslin är en evighetsdröm.
    Kan man få för mycket av det?
    Inte enligt mig=))

    Vilken häftig spillkum!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  15. Åhh Sandra, här är en till som är svag för gammalt vitt porslin..Kan inte få nog..!! Var grej har en speciell charm!!

    Underbara bilder!! o du, jag tröttnar aldrig på ditt badrum..!! :)

    Kramar Elin

    SvaraRadera
  16. Ahhhh....vilket underbart spillkum! Har aldrig sett något liknande, kul med lite annorlunda saker!
    Vitt porslin är absolut det finaste...det går inte att tröttna på!

    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  17. i love your cutting-board and offcourse all your whites... it gives me tranquility
    thanks for sharing
    greetings
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    SvaraRadera
  18. Hej igen!
    Ja, det tycker jag. Synd att jag inte är ledig då kunde ni ha fått lite fika!
    Din ena kille är väl nästan i samma ålder som min Jacob tror jag.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Hej Sandra!

    Du är verkligen en mästare på att hitta fina gamla saker!!
    Spillkumen är underbar! Var det ett fynd från Göteborg?

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  20. Hej!!
    Jag älskar dagens inlägg, lovely;o) Har aldrig sett en spillkum på loppis...så många som jag besökt!!!

    Kramis Malin

    SvaraRadera
  21. Så jättevackert det är med vitt porslin, och DEn spillkummen har jag heller aldrig sett med inbyggd pip!! Åh, så fin!

    HÄrligt med kannan som är nitad! Jag har faktiskt en gammal tillbringare som också är nitad - ja, det vittnar om hur man ändå sparade, lagade och använde, även om grejorna gick sönder!
    Härligt inlägg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  22. Hej Sandra!
    Vilken mysig helg ni verkar ha haft. Helgerna ramlar dessvärre iväg så snabbt....Porslinet är underbart, me like...har också detta hemma i mängd och kan inte få nog av det, men din spillkum var ny även för mig, aldrig sett någon sådan förr...

    Min urtavla kom idag! =) =) Superfin!! Tack än en gång.....KRAM till dig från Loellan

    SvaraRadera
  23. Du är otrolig på och hitta dom där allra finaste sakerna. Vilken spillkum, och den lilla skålen med lock är helt bedårande!
    Superfint Sandra
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  24. Hej!
    Vilken underbar inredning du har,blir helt sjuk:)
    Jag har precis upptäckt nöjet att blogga,jättekul.
    Jag vill gärna vara med i utlottningen så jag tar 2 st.
    Länkar från min blogg.
    Mvh Jessie

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra