17 januari 2024

GAMLA SPEGELPANELER

Vilken slapp dag det blev, eller åtminstone starten.
Vädret gjorde sitt genom att det blåste och snöade på tvären, bättre att kura ihop sig under en filt och dricka te.
Ett sådant ställe är vår kökssoffa som står i matsalen, det som behövs till den är en madrass som passar så det går att ligga och sitta skönt.
Vid nästa secondhand besök står det på listan att finna.

Vår matsal gjordes om för ca 13 år sedan och innan vi började renovera var jag på en av mina vanliga turer för att göra fynd och egentligen var jag på jakt efter en gammal köpmansdisk, något som jag absolut behövde finna till vårt kök.
Disken fann jag och samtidigt bakom en hel del andra ting stod flera gamla spegelpaneler.
Att låta dom stå kvar kunde jag verkligen inte tänka mig att göra.

När det var dags att sätta in dom var jag extremt kluven om jag skulle måla om dom med linoljefärg eller behålla patinan som de hade.
Jag behöll patinan för att behålla den gamla känslan över dom.

   





På återseende !
Kram
Sandra

 

1 kommentar :

  1. En toute franchise vos panneaux sont magnifiques et quel effet ! vous avez bien fait de laisser la patine, cette authenticité donne toute sa valeur à votre intérieur.
    Douce soirée.

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra