4 september 2019

Hösten smyger sig sakta men säkert på, luften känns högre och mer syrerik.
På glasverandan i går kväll efter jobbet satt vi och åt vår kvällsmat och man fick verkligen en känsla av att sommaren verkligen är på väg mot sitt slut.
Så kameran kom fram efter maten och försökte dokumentera känslan.

Det mesta jag handlar är på loppis eller secondhand, ja skillnaden är väl inte så stor mellan dessa två ord egentligen.
Så alla ting du ser på bilden kommer just från dessa två orden.
Fina tekannor brukar få följa med hem i korgen och vaser samt ljusstakar är alltid enkelt att fynda.

Trots att det hade regnat hela dagen, tittade solen fram någon minut och Elora hade krupit upp i gamla träsoffan och mumsade på en persika.

Kanske lite trött på att Mamma alltid tar kort.

Physalis skal tycker jag är otroligt vackert och skört, som livet. 

Den här blomman plockade jag för några veckor sedan
och den står fortfarande vacker.

Plockade några fröer från Krassen som jag planterade i somras och dessutom några frökapslar från
Luktärtor.
Skrankelmygga fick vara med på ett hörn, googlade denna art och den hade olika namn beroende på  landskap.
Jag bor i Småland och där heter den Skrankelmygga.

Kram
Sandra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra