13 maj 2018

SKÖNT HÄNG PÅ ALTANEN

Kan man skriva något annat än om detta ljuvliga väder vi har.
Det har varit en helg fylld av trädgårdsarbete och vi så gott som gjort klart.
Visst finns det små saker kvar, men det finns det ju alltid så det kommer en tid för dem också.

Utanför vår glasveranda har vi en altan i två etapper, ena delen består av ett stort matbord med bänkar och den andra delen är en skön häng del.
Det är den jag visar idag.
Vi har byggt två st breda bänkar som har målats i samma nyans som altangolvet, som är behandlat med tjärolja och en del bensvart linoljefärg från Ottosssons färgmakeri.
Två special beställda madrasser som har klätts med madrassvar från försvaret.
Vissa av kuddfodralen kommer också från försvaret och de andra har jag själv sytt.
Rottingbord och stol har jag fyndad på second hand.
För att få mer insynsskydd så har vi satt bambustaket, vi saknar dock en del så det blir att investera i den delen i år.
Sedan ska en belysningsslinga upp och sedan blir det ett skönt häng även i år.
I krukan på golvet har jag planterat om mynta som är från förra året.


Grävde ett land i trädgården där denna tulpan stod helt allena, planterade om löken och blomman hamnade som ett blickfång på altanen.

Kram
Sandra


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra