22 januari 2023

ETT STÖRANDE ELEMENT

När man kommer upp för trappan som leder till andra våningen möts man av den här vyn, en vy som för några år sedan ( kommer ej ihåg exakt ) gick från grått och vitt till vinröd och grå, grön och beige. 
Tapeten föll jag direkt för och kommer från Lisa Bengtsson och tillsammans med Lisa på Gislaveds Golvbeläggning  fick vi fram en färgkod som passade perfekt med den röda i tapen.
Super nöjd med resultatet dock finns det en detalj som stör mig , det är elementet.
I bilden ovan har jag i Photoshop fejkat in färg på elementet och om du tittar på bilden nedan ser du hur det ser ut i verkligenheten.
Jag var inte sugen på att måla elementet och vissa lister för att jag då kände att den dag jag tröttnade behöva skrapa och måla om.
Tanken var att bygga ett elementskydd som skulle målas i det röda och därmed smälta in , tror ni att det har blivit gjort.
Nope ! 
Kommer det att blir gjort , ingen aning .
Så jag får helt enkelt photoshoppa in röd färg varje gång jag tar ett foto på den här vyn.



Lisa som hjälpte mig med den röda färgen, hjälpte mig även att hitta rätt kulör för skåpet.
Tanken var att finna samma kulör som finns i tapeten och tycker att det blev kanon.
Troligtvis kommer det här skåpet byta plats för att hamna i dotterns rum och istället kommer skåpet som nu finns i hennes rum flytta hit.
Det blir en uppdatering här på bloggen när det är gjort.

Kram
Sandra 

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra