30 maj 2022

VÅRT KRYP IN

Ute på vår altan har jag skapat mig ett kryp in där det är perfekt att lägga sig en solig eftermiddag och vila eller skönt häng med ett glas vin en kväll.
En känsla av bohemiskt medelhav på en altan mitt i ett små samhälle, vår lilla oas.

Bambustaket är perfekt att använda för att skärma av eftersom det ger en bra höjd och det sitter tätt, tror att vi har använt oss 4 st som vi har satt ihop, när sedan säsongen är över plockar vi ner dem och förvara dem i garaget.
Kan tänka mig att de som vi har är inne på sitt 5-6 år.
Bänkarna har vi själva gjort av tryckimpregnerat virke som jag sedan har målat med tjärolja med lite svart pigment i.
Madrasserna är måttbeställda och de har jag klätt med gamla madrassvar från försvaret, de är perfekta för de är enkla att plocka av och tvätta.
Kuddar är gjorda av gamla postsäckar och en filt som jag köpte i Marrakech för några år tillbaka sedan.
Själva bordet är ett hemmabygge, det är en marmorskiva och ett gammalt industri underrede. Vårt förra bord gick sönder och då fick det bli den här lösningen och den duger tills vi hittar något annat.

Nu i maj är det inte så mycket grönska men om någon månad när det har börjat växa till sig blir så mysigt , fördelen med att lägga sig och vila nu är att syren blommar och doftar magiskt.



Vår glasveranda som du passerar innan du kommer ut på altanen visar jag en annan dag.

Kram
Sandra

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra