29 mars 2022

BESKÄRT FIOLFIKUS

Tisdag och känner mig tröttare än tröttast, den där timmen påverkar verkligen ens rutiner.
Den här veckan består av att fixa inför ett kalas på lördag för att fira yngsta och mellan barnet, kul att man äntligen kan träffas under en dag istället för att dela upp kalasen i spridda skurar.

Fördelen med att ändra tiden är att kvällarna blir ljusa och känslan att komma hem från jobbet och solen skiner är obeskrivlig.
Kvällsljuset är varmt och behagligt och vardagsrummet badade i det igår, kameran åkte fram och jag gillar verkligen bilder där det är konstraster mellan det ljusa och mörka.


Vet ni vad - jag har beskärt vår fiolfikus.
Den har skjutit i höjden och började klättra utmed vårt tak, tänkt hela året att jag ska beskära den men som många andra saker skjuter man på det.
Istället har den växt sig större och det blev en rejäl bit som klipptes bort.
Nu håller jag tummarna att den klarar sig och att toppsticklingen håller sig vid liv så att jag kan plantera den i ny jord om några veckor.

Ljuset dessa kvällar är fantastiskt.

Kram
Sandra 

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra