21 augusti 2020

RINGBLOMMA

I våras sådde jag ringblomsfrön tillsammans med sallad och spenat.
Jag hade ingen kunskap om hur stora dessa blir eller dess spridning, dock visste jag att de är ätbara .
Kan säga i det landet blev det till största del ringblommor och lite sallad och spenat.
Men vilken färgpalett det blev, magiskt vackert.
Jag har inte tagit till vara blommorna på något sätt utan mest njutit av dem i form av buketter och en och annan blomma i salladen.
Men ska absolut så dem nästa år igen, fast nu med lite mer kunskap.






 

Ha det så gott 
Sandra

2 kommentarer :

  1. I call that flower calendula.
    So pretty.

    SvaraRadera
  2. Ja den är sååå fin ringblomman, en skön färgklick :)
    Titti

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra