18 januari 2020

VEDFÖRVARING OCH BOKYLLA


Vårt hus är från början byggt för att innehålla två lägenheter, men byggdes sedan om så att det blev ett en familj hus.
Därför känns vissa rum något märkliga och de åren vi har bott här har vi ändrat om flera gånger för att få till att det blir någorlunda funktionellt. Istället för att det blir massa dö yta.

Så idag tänkte jag visa en del av vårt vardagsrum som från början var en hall, men vi använder oss aldrig oss av den entrén.
Kan säga att det har varit många turer runt detta rum och speciellt denna vägg.
Men nu har jag landat och har byggt en vedförvaring med sittplast och ovanför hyllor.
Mannen min har byggt vedförvaringen och sedan har vi målat den i samma färg som väggen.
Kulören heter Pale Dune och kommer från Nordsjö.
Vi gjorde samma sak med hyllorna, har fått en försmak för att måla in hyllor i samma färg som väggen, de finns där men tar ingen uppmärksamhet och ger ett mindre rörigt intryck.

Tankarna om hur mycket man egentligen ska styla en bokhylla, själv tycker jag att ett hem ska vara levande och det ska synas att någon som bor där.
Men jag skulle ljuga om jag inte har lagt någon tanke på hur böckerna är placerade för det har jag.

En sitthörna att krypa upp i och ta en kaffe behöver man några stycken i hemmet.
Här har jag tagit gamla post eller mjölsäckar i härligt linnetyg som jag har köpt hos
Retro 50-70 i Limmared som sittdynor.
En gammal pall få vara kopphållare.


Ljusstaken kommer från Våges.

Den fina koppen har min vän Astrid gjort och hon har Nordic Pottery.


Det känns skönt när man kan bocka av projekt som man har tänkt länge på att göra från listan.
För att vara ägare till ett hus, känns det som projekten aldrig tar slut.

Kram
Sandra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra