25 maj 2016

GLÄDJE OCH SLUTUTSTÄLLNING HEMLIKT

För några veckor sedan var jag i en gammal industrilokal och fotade bilder för min portfolio.
Att få vara i denna nergångna men ändå vackra byggnad fick en att känna en speciell känsla och inspirationen flödade verkligen.
Ute var det strålande sol och det skapade skarpa skuggor inne i salen och jag fick en galen idé att springa och visa min eufori.



Skitig och lycklig var jag allt.
Konsteleverna på Mullsjö folkhögskola bjuder in till slututställning efter ett kreativt läsår.
Vernissagen hålls fredagen den 27 maj, 16- 21, på kulturhusvinden och utställningen hänger hela helgen.

Övriga öppettider är:
Lördag: 10-16
Söndag: 10-16

I utställningen Hemlikt presenteras verk skapade av eleverna från Mullsjö folkhögskolas alla konstskolor.
Vi bjuder på ett brett utbud av allt från bildkonst till keramik, från foton till textilier och kanske ett och annat recyklat konstverk.

Kom ner till tändsticksområdet och njut av konst och hembakat!Varmt välkomna in till vårat vardagsrum!

Som sagt på fredag har vi på skolan en utställning på Kulturhusvinden på Tändsticksområdet i Jönköping.
Jag kommer att vara där under fredagen.
Titta gärna förbi och säg Hej.

Kram
Sandra

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra