19 januari 2012

TORSDAGSINSPIRATION: VITRINSKÅP

Vi ska göra ett vitrinskåp till vårt matrum av gamla fönster och jag vet precis hur jag vill ha det.
Men hur ska det se ut innuti, blev väldigt inspirerad av innehållet av dessa bilder.
Jag tror i och för sig att det kommer se ut mer som den övre bilden än den undre fast glas är fruktansvärt läckert också, behöver ett större rum och hus......
Jag har lite lila porslin och grönt och de färgerna ihop tycker jag är så ljuvligt...
Vitrinskåpet tycker jag är helt fantastiskt.

Bilderna kommer från bloggen Sanctuary, som är en härlig blogg med massa inspirationsbilder.

Torsdag  och sista arbetsdagen för denna veckan, så skönt..

Ha det så gott, så syns vi imorgon!
KRam
sandra


42 kommentarer :

  1. Gamla fönster = Me like!:) Har det som skåp, speglar, inbyggda i väggen osv...Spännade att se hur ditt skåp kommer att bli!

    ha en bra torsdag!Kram!

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder...ska bli kul att se framöver:)))

    Kram på dig och ha en fin dag

    Kråke

    SvaraRadera
  3. Vilka fina inspirationsbilder!
    Den övre bilden var ett riktigt ögongodis=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Oh vad fint! Har du nått fönster över så säg till ;) letar efet d mennhittar inget billigt..... Pöss ;)

    SvaraRadera
  5. Göra skåp gillar jag, inspirationsbilderna också!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Så vackert!! Kramkram denna torsdag!

    SvaraRadera
  7. Åhh så inspirerande bilder du visar!!!!
    Ha en fin Torsdag
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder på båda skåpen!

    Vi har en massa gamla fönster som står och väntar på att bli skåpsfronter.............men det är ju det här med tiden som inte räcker till..........

    Ska bli spännande att se ditt skåpsprojekt!

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  9. Vilken fin idé och vilket roligt projekt ni kommer att ha! båda bilderna är väldigt inspirerande. Jag har tänkt superlänge att göra ett skåp till alla videoband och cdskivor och jag har fina fönster till det. Lycka till!

    SvaraRadera
  10. Jag har också funderat på att göra ett skåp av gamla fönster fast till mitt badrum :)
    Får vänta tills jag ser ert resultat!
    Gillar det undre skåpet starkt! Men som du säger, det kräver ett ganska så stort rum!
    Ha en fin dag!
    Kram amelie

    SvaraRadera
  11. Vackert - och tack för bloggtipset! :-)

    SvaraRadera
  12. Gomorron!
    Åh det kommer att bli sååå snyggt!
    Underbara inspirationsbilder <3

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  13. Spännande med nytt egentillverkat vitrinskåp! Vilken inspiration du visar! Oj,!! Tycker också att Ernsts vitrinskåp var väldigt läcker som hade gjorde i sjöladan i somras!

    Ha en härlig helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder. Gillar framförallt den översta, klart när allt går i mina färger...;-). Jag gillar också vitrin. Tyvärr har vi vanliga tråkiga stommar bakom luckorna i köket. Men jag har en idé om att tapetsera inuti skåpen...Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  15. Vi har også laget mye av gamle vinduer, både ute og inne. Kommer til å bli et vakkert skap. Likte så godt bildene fra kjøkkenrenoveringen.

    SvaraRadera
  16. Båda skåpen är helt underbara, men det översta fångar min uppmärksamhet lite mera, det är nog för att det är så vackra saker i det.
    Gamla fönster är väl ljuvligt, min gubbe har gjort ett litet vintrinskåp av gamla fönster som jag har foton i :)
    Ha en fin torsdag.
    kram på dig min vän
    Jessica

    SvaraRadera
  17. Inspirerande:)

    Ha en bra dag, jag är oxå ledig imorgon:)

    Kram från Norregård

    SvaraRadera
  18. Verkligen jättefint! Jag längtar också efter ett sånt skåp! :-) Ha en fin dag. Kram Elina

    SvaraRadera
  19. Väldigt vackra bilder,man undrar var folk får tag i allt vackert?
    Dom måste vara riktiga sakletare =)
    Hoppas du får en bra dag,här ska det fortsätta packas.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  20. Det var en ny blogg för mig, satt länge och tittade på bilder. Är säker på att ni kommer göra ett ljuvligt fint vitrinskåp.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  21. Underbara vitrinskåp, jättefina bilder kram

    SvaraRadera
  22. Åh vilka vackra bilder och ser fram mot att få se ert vitrinskåp sen!
    Ha en riktigt fin dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  23. Gomorgon vännen!
    Härliga insperationsbilder och den översta gillar jag extra mycke då den ser så "stökig" men ändå inte ut.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  24. Fin inspiration !! Ser fram emot hur ni gör sedan .
    Försöker klappa mannen här hemma medhårs så han bygger ett överskåp till en skänk med gamla fönster ,
    men jag börjar få ont i armen nu ;-)
    Ha ett fint veckoslut !!
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera
  25. Vackra glas och vackert porslin ska man ju visa upp i vitrinskåp, det är en prydnad. Och att ni bygger av gamla fönster är så härligt!
    Ibland önskar man att man hade en herrgård med många rum för att kunna förverkliga alla idéer, men det ska ju städas också så nej....
    Ha nu en fin sista arbetsdag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  26. Fantastiska bilder!! Jag gillar verkligen färgkombinationen på översta bilden. Jag går och drömmer om ett vitrinskåp på väggen och mången har passerat mig här i Danmark. Men det innebär att något annat måste ut och hur lätt är det när man är så fäst vid sina möbler som jag är ;o) När butiken står klar, kanske det får bli en omrokad här hemma :o)

    Ha en riktigt skön ledig dag imorgon. Själv njuter jag mina!!
    Kramen
    Ulrika

    SvaraRadera
  27. Vackra skåp. Så mysigt med gamla glas och porslin som man verkligen kan njuta av i ett sådant skåp.

    Kram

    SvaraRadera
  28. Beautiful pictures !!...have a colorful day....xxx..

    SvaraRadera
  29. Sista skåpet var extra mycket wow!!! Så makalöst vackert...

    Ert kommer också att bli kanon!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  30. Ja man måste kika runt lite för att få lite ideér.
    Fina skåp.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  31. Det kommer bli såå fint!! Ska oxå bygga ett skåp av gamla fönster, men det blir längre fram!
    Nu har jag lagt ut bilder på toaletten!!

    Ha en fin fin dag!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  32. Vad spännande! Det kommer säkert bli jättebra!

    Vill passa på och tipsa om en ny blogshop:
    http://gottogammalt.blogspot.com/

    Hoppas d får en mysig kväll!

    SvaraRadera
  33. Vitrinskåpet kommer att bli underbart!!
    Ska bli superspännande och se det och vad du fyller det med!!
    Den översta bilden tilltalar mig mer...
    Har problem med vad jag ska ställa i mitt vitrinskåp..blir aldrig riktigt som jag vill ha det... suck

    Kramis Tina

    SvaraRadera
  34. Första bilden är helt underbar!
    Ha en härlig ledig dag imorgon.
    Kram

    SvaraRadera
  35. Härliga inspirationsbilder! Vad kul att se bilder från ditt kök igen från föregående inlägg.

    Ha en fin kväll! Kramar Therese

    SvaraRadera
  36. Så kul att göra ett eget skåp! Blir spännande att se resultatet.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  37. Men å så vackert!
    Jag tycker båda skåpen är jätte fina...men fastnar oxå för den övre.
    Lila o grönt låter läckert!
    Härligt med en massa inspiration!
    Kraaaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  38. Båda vitrinskåpen är helt underbara. Måste glutta in där och få lite inspiration. Är övertygad om att ert kommer att bli minst lika fint! Finns inget finare än hemmabyggda efter egna idéer!
    Ha en skön kväll!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  39. Åh det står på min önskelista med, men på listan står det nog inte så högt upp.. :)
    Ska bli skoj att följa. Så fint ert kök blir!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  40. Oj vad härligt att redan nu drömmar sig bort över hur vitrinskåpet ska inredas.
    Härligt att drömma, bli inspirerat och drömma vidare.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  41. Hej Sandra!

    Det översta vitrinskåpet känns mycket mera ombonat, det andra tycker jag känns mera kalt och inte alls lika hemtrevligt.
    Ska kolla in bloggen du rekommenderade, aldrig fel med mer inspiration ;)
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  42. What I wouldn't give for that lovely cabinet with glass doors. I just love it!
    Diane

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra