17 november 2010

Vårt Plåtskåp

Känns extra roligt att äntligen få visa mitt plåtskåp, har sett en del hos er andra.
Det har stått hela hösten i vårt garage och väntat på att få komma in och nu har det hittat hem.
Jag hade några gamla nummerskyltar som passade helt perfekt i den lilla fickan.
Uppe på skåpet har mina plåtlådor som jag köpte i våras för inga pengar alls hamnat.
Tycker de är så läckra och dessutom rymmer de en massa förvaring.
Plåtskylten är en ny favorit här hemma, älskar den turkosa färgen.
Sedan har jag fått lite ren dille, tycker det är så läckert med horn.
Skåpet kommer från Mikaels släktingars lada och var målat i en mörkgrå nyans.
Tyvärr som vanligt har jag ingen före bild, har en tendens att alltid glömma ta dessa bilder.
Jag hade bestämt mig för att färgen skulle bort, så jag gick och köpte färgbortagningsmedel.
Man kladdade på en massa och lät det verka, efter några timmar tog vi en spackelspade och skrapade bort färgen.
Jag hade tänkt att måla skåpet med hammarlack i en grå nyans, men två kära vänner avrådde mig.
Det var perfekt och jag är glad för att jag lyssnade, för jag känner mig fruktansvärt nöjd med resultatet.

Ha nu en fortsatt skön vecka!
KrAmIz
sandra

30 kommentarer :

  1. Godmorgon Sandra!

    Du lyckas få tag i en massa coola saker, och detta plåtskåp var inget undantag...Grattis!

    Läckra nummerskyltar också! Gillar skyltar ju! =)

    Kramen C

    SvaraRadera
  2. Helt perfekt patina på det läckra skåpet! Du har öga för det vackra,
    Ha en fin dag,
    Eija

    SvaraRadera
  3. Your lockers are fabulous! I'd love to have these beauties in my home. :-)

    Have a wonderful Wednesday!
    Hugs,
    Anne

    SvaraRadera
  4. God morgen SAndra...

    skapet er bare rå lekkert..kikker etter et slikt skpa jeg også...syns de er helt rå..

    svarte deg på mailen...du fikk den..

    ha en fin dag.

    klemme r

    SvaraRadera
  5. hej svejs! Ska bli skoj o ses på fredag, jag gillar med horn, ska äntligen få ett älghorn av min mammas sambo, han jagar och dom har MASSA!!!!!!!!!!!!!!!!!! skadar ju inte om jag får ett ;) hehe

    ha d bäst!
    KRAAAAAM

    SvaraRadera
  6. Jisses vilket snyggt omklädningsskåp!
    Det skulle jag vilja ha hemma, lyckans dig.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  7. DEt är verkligen superläckert! Jag försöker slå bort tanken på att det låg flera såna utanför mitt jobb vid en rensning tidigt i höstas....hm!!!

    Ja, snygg patina också, efter färgborttagningen! Så sköna kombinationer med skyltarna och plåtfacken!
    Ha en fin dag!
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Hej Sandra!
    Fassineras så över att jag gillar din industri stil. Trodde väl aldrig att jag skulle kunna tänka mig att gå ut i pappas verkstad för att stjäla grejer och ställa inne. Han har massor med läckerheter från en nerlagd gruva, där han arbetade som ung.
    Ha de bra, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  9. Hej Sandra1
    Så coolt, de är verkligen häftiga de gamla skåpen.

    Ha en bra dag!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Hej Sandra
    Vilken fin skåp du har fått tag i... och dessa siffror!
    Ha en trelig onsdag
    Kram Nina

    SvaraRadera
  11. Superläckra skåp! Skulle gärna vilja trilla över några sådana också till stor-tjejens rum. Men hur ofta gör man det ;o)
    Och den turkosa skylten...hmm.. jag behöver nog inte säga mer än.. LOVE IT!

    Ha en skön onsdag!
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  12. wauw, it looks great with al de differnt colours in it.
    I understand that you are happy.

    greetings

    SvaraRadera
  13. Så fint skåp, gillar verkligen det råa snygga!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  14. Du är ju bara så klockren i det du gör! Så underbart snyggt skåp, skylt och lådor! Håller själv utkik efter ett snyggt plåtskåp. Eller ett som har potential till att bli det. Ha det gott!/Camilla

    SvaraRadera
  15. Wow!Vilket häftigt skåp Sandra!
    Renhornet och skylten passar perfekt till:)

    Ha en bra eftermiddag!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  16. Coolt!
    En gäng i tiden släpade jag hem alla plåtskåp som den lokala Posten bytte ut. Dom skulle man ha haft kvar idag :-)

    SvaraRadera
  17. Du har något inne hos mig =)

    kramar @nette

    SvaraRadera
  18. Skitsnyggt!! hade jag haft plats skulle jag "gå över lik" för ett liknande skåp :) Gillar verkligen din stil!
    //Kristin

    SvaraRadera
  19. Love at first sight! Superfina! På Återvinningen här i stan såg jag fina plåtskåp för ett tag sedan, men jag har helt enkelt inte plats så jag var tvungen att lämna kvar dem.... smärtsamt! ;-D
    Och kul att höra att färgborttagningsmedel funkar, undras om det är lika bra på trämöbler?!

    SvaraRadera
  20. Vilka otroligt läckra skåp!!
    Kolla gärna in på min blogg, jag har en tävling som pågår till den 13 december.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  21. Det blev supersnyggt Sandra och de små nummerskyltarna blev ju pricken över i!!!!

    Kram Kram
    Marie

    SvaraRadera
  22. Hej Sandra,
    så snyggt det blev, verkligen superläckert. Finns ett skåp i familjens ägo men har dessvärre ingen plats hemma, men kanske kan det få plats på landet så småning om.

    Kram, Monica

    SvaraRadera
  23. Men gud så vakkert du gjør det der hjemme Sandra, du har bare sååå fine saker!! Hvor finner du alt ?!? For et kult skap! Perfekt patina. Jeg må få lov til å bli med på dine turer, det må jeg virkelig, ler :))

    Du trenger ikke unnskylde vennen, jeg har selv også mange baller i luften så jeg vet det kan gå litt tid mellom hvert besøk. Jeg klandrer deg ikke! Fikk du forresten solgt lysestaken ? Er også veldig nysgjerrig på det fine linnet du nettopp har kjøpt, må straks få se ! Syntes så mye om den fine sekken fra militæret i butikken din, men den var allerede solgt.

    Ha det så mysig i kveld, og sov godt! Stor klem, Aina

    SvaraRadera
  24. Nyyyydelig skap, og en kjempefin blogg ;) Glad jeg fant deg!

    SvaraRadera
  25. Måla absolut inte ! Så läckert !
    Ibland är det bra att lyssna på goda vänners råd , det kan ju hända att de har rätt som i det här fallet.

    Kram Betty !

    SvaraRadera
  26. Jätteläckra skåp.... Å din skylt är så fin.
    Ha en fin dag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  27. Super fint!

    Vilket fynd som fanns i den där ladan :)

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  28. Skåpet är ju superläckert och så snyggt det blev sen Du skrapat bort färgen. Du kan då få till det1
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  29. Precis ett såndant som jag drömmer om!
    Superläckert!

    SvaraRadera
  30. Vilket fantastiskt plåtskåp! Letar för fullt efter ett, har lagt ut krokar..men det verkar svårt ;)
    Tyckte du gjorde rätt i att inte måla skåpet!
    Ha en skön kväll
    kram Therese

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra