6 augusti 2010

En smarrig sommardrink

Bilden är tyvärr inte min eftersom vårat minneskort lever sitt egna lilla liv.
Bild från recept.nu

När vi hade tjejkväll med grannarna för ett tag sedan, blev vi bjudna på den här smarriga sommardrinken.
Ernst gjorde den i ett av sina sommarprogram.


För 4-6 glas
1 flaska mosserande vin, jag har använt Asti Cinzano. 
1 kruka mynta som krossas i mortel med ca 4,5 msk råsocker, lägg i en tsk med krosset i skumpaglas.
Pressa i en klyfta lime och i med klyftan, is, och häll på vinet.
Den är så underbart söt och god!!

Det blir en lugn fredag, för att sedan ska jag och Mamma ut på en liten tur på lördag.
Ja, det kanske inte är så svårt att gissa vad vi ska, men jag berättar ändå.
Vi ska till söta Marie när hon öppnar sin butik Vita Ranunkler 
Förhoppningsvis kommer jag att träffa några av er där...

Ha en ljuvlig helg så ses vi snart igen!
Sandra

6 kommentarer :

  1. Oh vad smarrig den drinken ser ut!
    Ha en fin helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. MMmm...den där ska jag prova imon..eller varför inte ikväll..tihi...

    Åhh vilken underbar utflykt imon..Bara önskar att jag bodde närmre..men men...
    Hoppas att du får en underbar helg!!

    Varma Kramar Elin

    SvaraRadera
  3. Mmmm, va gott och den såg så fräsch ut också, tack för fint tips!!! Jag brukar köpa den svarta cinzano när jag köper, den vita är så "svag" och därmed en aningens för söt tycker jag men med dessa goda ingredienser blir nog den svarat toppen för mej: ) Tack för alla godbitar du bjussar på, ha en mysig helg! Mari.

    SvaraRadera
  4. Den drinken verkar ju jättehärlig - god och läskande!
    Spännande med Maries butik!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. hello, you have a very beautiful blog. Thank you for inspirations. Ditta

    SvaraRadera
  6. Hej!!
    Vad mycket fint du hittar hela tiden, stuckaturerna.....Åhhh...Jag blir så avis;o)
    Ha det så mysigt imorgon, önskar jag bodde närmare!!

    Kram Malin

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två.
Det gör mig väldigt glad.
Tack söta och varma kramar till er.
Sandra