16 maj 2013

PÅ BORDET

På Bordet
är dagens tema.
Vi spenderar mest tid runt köksön men när vädret tillåter så brukar vi flytta ut måltiderna till glasverandan och där ute står ett gammalt slagbord.
Var iväg på en loppis för några veckor sedan och fann den härliga skålen och igår var jag på en annan loppis och hittade glaskulorna, så dessa får bli ett stilleben ihop med kakelplattor från Marrakech Design som används som underlägg till värma grytor.
I ett gammalt munblåst glas står några vackra vitsippor
Ha nu en go Torsdag!
KRam
Sandra

15 maj 2013

Grön Vas

Nu tittar solen äntligen fram!
En vy i vår matsal, den gröna vasen fyndade jag igår .
Kram
Sandra

14 maj 2013

Riktigt mysig

Dagen började bra igår men fy vad kallt det blev framåt eftermiddagen och ute på verandan var det riktigt kyligt, ingen middag där ute.
I år känns det som vi har fått till verandan riktigt mysig med massa färg och mycket grönt, visar mer längre fram.

KRam
Sandra

13 maj 2013

RENSA HELG

Skönt med långhelg, vi har rensat hela källaren och det känns fantastiskt skönt.
Bilden kommer från Två Stolar

Ha en fin start på veckan!
kram
Sandra

12 maj 2013

Istället för blomma

Ha en skön söndag!
Kram
Sandra

10 maj 2013

Ständig Förändring

Igår spenderade vi mer än halva dagen nere i källaren med att röja röja röja, en så underbart skön känsla det är att bli av med en massa skit och få ordning och dessutom en massa mer utrymme.
Vi är inte klara där nere än men hoppas att vi ska hinna ett rum till i helgen.

På matbordet sker det ständigt förändring av saker som står på det just nu ser det ut så här, älskar det gamla tråget/skålen.

Skön helg på Er!
kram
sandra

9 maj 2013

METALLISKT

När jag bläddrade i den engelska Elle Decoration fann jag en härlig bild där de hade satt gamla konservburkar på bordet och i dem hade de gafflar och knivar.
Perfekt idé för vår familj men några gamla konservburkar har jag ej men nya fungerar ju också än så länge har jag bara knivar och gafflar fast vi nästa spagetti och köttfärssås har jag en till skedar med.
Veckans tema hos Fabriken är Metalliskt och tyckte att de passade alldeles utmärkt för detta tema tillsammans med en gammal plåtburk men lite härliga örter i som används varje dag i matlagningen.
 
Dymotext på
En gammal ströare.

Ha nu en riktigt skön Kristi Himmelfärdsdag!
Kram
Sandra

8 maj 2013

Fikon och bak

Stod som sagt var och sålde lite ting i lördags och då brukar det slinka med några saker hem också och så blev det även i år.
Den svarta bakplattan köpte jag av Pernilles.com och sedan hade Maries mamma med sig lite växter som hon sålde bland annat små fikonträd.
Vilken sommarvärme vi hade igår, tyvärr fick lilltjejen feber igår eftermiddag så vi spenderade den på glasverandan och det är ju inte fy skam det heller.

KRam
Sandra

7 maj 2013

Så Härligt!

Bild: Magdalena Björnsdotter
Igår blev det städning för hela slanten jag fick nästan nedervåningen klar så vi fortsätter idag med resten och dessutom njöt jag att det härliga vädret som var.

Ha en härlig dag!
kram
Sandra
 

6 maj 2013

LOPPISEN

Wow vad trött jag är, när jag sitter och skriver detta är det söndagkväll och det har varit en helg med fullt upp.
Det började i fredags när jag körde upp till Hjo med en fullastad bil, det blev en mysig kväll hemma hos Marie och fantastiskt kul att träffa alla igen förutom Carina som hade oturen att bli sjuk.
Vi hade tur med vädret inte en droppe regn och det var många köpsugna som stod vid repet när det släpptes.
Sålde slut på det mesta så bilen var inte lika full på vägen hem, den hade dock fyllts på med lite godbitar som jag visar senare.
Igår söndag var vädret också toppen och vi passade på att röja i garaget, så skönt att äntligen få lite yta därinne.
Marie och jag.
Pernille och Kurt
Mia och Mia
Anna
Nellie

Tack tack alla som kom och för de söta orden jag fick av några av er!
Tyvärr hade vi någon eller några som stal saker av oss och det känns fruktansvärt tråkigt att man inte kan vara så ärlig att betala!!!

Ha en go start på veckan!
Kram
Sandra


3 maj 2013

LOPPIS I HJO DEN 4 MAJ KL 11

Imorgon gäller det....
Saker är packade och prismärkta och ni får här ett litet tjuvkik på vad som följer med
till Marie
Loppis på lördag den 4 maj kl 11 00
Skövdevägen 28
i Hjo  
Snälla snälla håll tummarna för fint väder..

TÄNK PÅ
att ha mindre valörer eftersom växelkassorna inte är de största.

Hoppas vi ses och om vi gör det så säg gärna vem ni är...

Kram
Sandra

2 maj 2013

STILLEBEN

STILLEBEN
Jag är verkligen förtjust i väskor och speciellt de i skinn och har några år på nacken, den senaste är den med handtag fungerar perfekt som skötväska.
Den andra är en gammal militärväska båda är fyndade på loppis.
På andra sidan hallen finns fler väskor och två av dem är i krokodilskinn och den tredje svarta gav min mormor sin mor i födelsedagspresent.
Ett stilleben med vackra väskor.

När jag tog bilderna blev jag så sugen på att måla trappstegen gråa...

Imorgon blir det ett litet tjuvkik på vad jag ska ha med mig upp till loppisen i Hjo på lördag.

Kram
Sandra


1 maj 2013

1 MAJ

1 Maj är här och det ser ut att bli en fin dag!

Ha det så härligt!
kram
Sandra

30 april 2013

VALBORG

Mysig Valborgskväll!

Buketter från Två Stolar

KRam
Sandra

29 april 2013

Förberedelser

Måndag igen och en vecka med att förbereda inför loppisen i Hjo på lördag.
Vad ska följa med, packa i kartonger mm.
Hoppas att ni kommer dit!

KRam
Sandra

26 april 2013

Pensepelargon

Härligt med en ny fredag och helg och denna ska bli riktigt rolig, tjejkväll, ensamtid med lite shopping och lite annat smått och gott.

Har fått lite pelargondille, en ny hittade hit förra veckan minns som vanligt inte vad den heter.
Penseperlagon har jag fått reda på att den heter.

Ha nu en riktigt skön och mysig helg!
Kram
Sandra

25 april 2013

Moodbild

Vi fortsätter ute på glasverandan denna gången i ena hörnan där järnsängen står.
Hos fabriken idag är det Aprils moodboard och april för mig har varit att jag äntligen har blivit frisk och att inspirationen sakta men säkert börja hitta tillbaka och det har visat sig speciellt ute på verandan.
Lite varmare väder så får det gröna stanna kvar där ute och man kan njuta till fullo.

Kram
Sandra

23 april 2013

Fikonträd

Helgen som var bjöd på två härliga dagar som spenderades ute i trädgården kändes så gott att äntligen få vara ute och njuta utan att packa på sig en massa kläder.
Riktigt skönt var det ute på glasverandan och det är perfekt att den är ren och fin alla redan.
Jag är så glad över mitt fikonträd som kommer i från Två Stolar och snart kan man flytta ut örterna och pelargonerna, men det känns som det är lite för kallt på nätterna än.
Ha en fin Tisdag!
Kram
Sandra

21 april 2013

GALGER

Vilken fantastisk dag vi hade igår och det ser ut som det blir samma idag.
Dagen igår började med två st loppisbesök och lite smått och gott fick följa med mig hem, bland annat en hög med galger.
Dessa galger har jag tänkt att använda att hänga tidninger, bilder m.m några av dem har jag hängt i köket.
Ska nog framkalla några svartvita bilder på barnen och hänga där.
Nu ska vi snart bege oss ut i trädgården och fixa ute, man mår ju så gott av att vara ute och jobba.

En solig söndag
önskar jag Er.
Kram
SAndra

19 april 2013

En Känsla Om Vad Som Komma Skall

Regnet och blåsten viner utanför fönstret och vi kommer ha en lugn eftermiddag efter har varit och storhandlat på förmiddagen.
Fick bland annat med mig lite goa örter, en pelargon, en monsteraväxt och en massa mat så nu ska jag bara slappa i soffan en stund med en go kopp te.

Anna och Carina var ju här i förrgår och gjorde ett reportage på vår glasveranda och vi hade dessa ljuvliga solroser på bordet, så härlig känsla infinner sig om av vad som komma skall.
Nu står de på bordet i matrummet.

Ha nu en härlig helg kära ni!
Kram
Sandra


18 april 2013

På väggarna

På väggarna
 är veckans tema hos fabriken och jag visar min favorittavla som sitter i köket, den köpte jag på loppis för 10 kr förra sommaren.
Igår var en supermysig dag när jag hade mina vänner Anna och Carina här, vi härjade på vår glasveranda och jag kan säga att jag njöt att sitta där bland alla blommor örter och färger.
Nu är det dock rätt tomt igen men snart ska jag fylla på.
En akleja fanns bland annat med och den får nu vara i köket en stund.

Ha det så gott så syns vi imorgon igen!
kram
sandra

16 april 2013

Verandafix

I kväll och imorgon får jag finbesök av härliga vänner.
Kram
Sandra

15 april 2013

Blogga från mobilen...

... Är ibland så smidigt och det passar mig super just nu.
Följ även mig på instagram vintagehouse.

Skön måndag vänner
Kram
Sandra


14 april 2013

Nya Kuddar

Åh vilket härligt väder vi har.
Igår satt jag och sydde en massa nya kuddar...
Mysig söndag
Kram
Sandra

12 april 2013

Vackra

Bjuder på lite vackra fredagsblommor idag.

Ha en skön helg
Kära Ni!
KRam
Sandra
 

8 april 2013

DRÖMMER

Drömmer mig bort till varmare dagar.

Idag blir vår Elvis 4 år.

Ha en fin måndag!
kram
sandra


5 april 2013

Friskt och Fräscht.....

Tycker det alltid känns så friskt och fräscht när man har varit och handlat och lägger fram alla grönsaker och frukt.
Gjorde ett stilleben i en gammal fransk brödkorg köpt hos
Vita Ranunkler.
Denna helgen står kalas på schemat både på lördag och söndag annars hoppas vi på härlig väder så man kan vara ute och njuta...

Go Helg!
kram
sandra

4 april 2013

BELYSNING

BELYSING
Jag har massa av lampor liggande härhemma som väntar på att få komma upp, vissa har legat i år och förhoppningsvis kommer de flesta upp snart är så sugen på ny belysning.
Idag visar jag två favoriter.
Glaslampan hittade jag i Hjo och den står nu i matrummet.
 
Makramelampan hittade jag på second hand för en billig penning.
Titta i hos fabriken för mer inspiration.

Skön Torsdag!
kram
sandra
 

3 april 2013

Skön Känsla

Den här bilden gav mig en skön känsla och jag blev så sugen på att hitta gamla skinn kuddar.
Bilden kommer från denna härliga blogg Kara Rosenlund

Kram
Sandra

2 april 2013

SNART SÅ........


Då var påsken över för denna gången och den blev så där lugn och skön som vi ville, umgåtts med vänner, ätit gott, sovit gott, njutit av solen en stund och fått en känsla att snart så kommer det vita på marken att försvinna.

Igår när orken infann sig började jag rensa lite smått på glasverandan kan säga att jag inte vet hur många granbarr som fanns därute.
Ska bli så härligt att få fixa i ordning och börja använda den igen.
Snart är det också dags för en storrensning så jag har något att sälja på Loppisen hos Marie den 4 maj.

Syrenkvisten kommer från Två Stolar men snart så kommer vi att dofta av dem ute i trädgården.

Jag känner mig bättre men är fortfarande väldigt trött och täppt, ska tillbaka till VC i veckan och ta ett nytt CRP.
Tack tack för alla goa hälsningar!!

En skön tisdag !
Kram
sandra