![]() |
| I ett gammalt munblåst glas står några vackra vitsippor |
![]() |
| Ha nu en go Torsdag! KRam Sandra |
![]() |
| I ett gammalt munblåst glas står några vackra vitsippor |
![]() |
| Ha nu en go Torsdag! KRam Sandra |
![]() |
| Skönt med långhelg, vi har rensat hela källaren och det känns fantastiskt skönt. Bilden kommer från Två Stolar Ha en fin start på veckan! kram Sandra |
![]() |
| Dymotext på |
![]() |
| En gammal ströare. Ha nu en riktigt skön Kristi Himmelfärdsdag! Kram Sandra |
![]() |
| Stod som sagt var och sålde lite ting i lördags och då brukar det slinka med några saker hem också och så blev det även i år. Den svarta bakplattan köpte jag av Pernilles.com och sedan hade Maries mamma med sig lite växter som hon sålde bland annat små fikonträd. |
![]() |
| Vilken sommarvärme vi hade igår, tyvärr fick lilltjejen feber igår eftermiddag så vi spenderade den på glasverandan och det är ju inte fy skam det heller. KRam Sandra |
![]() |
| Bild: Magdalena Björnsdotter Igår blev det städning för hela slanten jag fick nästan nedervåningen klar så vi fortsätter idag med resten och dessutom njöt jag att det härliga vädret som var. Ha en härlig dag! kram Sandra |
![]() |
| Wow vad trött jag är, när jag sitter och skriver detta är det söndagkväll och det har varit en helg med fullt upp. Det började i fredags när jag körde upp till Hjo med en fullastad bil, det blev en mysig kväll hemma hos Marie och fantastiskt kul att träffa alla igen förutom Carina som hade oturen att bli sjuk. Vi hade tur med vädret inte en droppe regn och det var många köpsugna som stod vid repet när det släpptes. Sålde slut på det mesta så bilen var inte lika full på vägen hem, den hade dock fyllts på med lite godbitar som jag visar senare. Igår söndag var vädret också toppen och vi passade på att röja i garaget, så skönt att äntligen få lite yta därinne. |
![]() |
| Marie och jag. |
![]() |
| Pernille och Kurt |
![]() |
| Mia och Mia |
![]() |
| Anna |
| Nellie Tack tack alla som kom och för de söta orden jag fick av några av er! Tyvärr hade vi någon eller några som stal saker av oss och det känns fruktansvärt tråkigt att man inte kan vara så ärlig att betala!!! Ha en go start på veckan! Kram Sandra |
![]() |
| Imorgon gäller det.... Saker är packade och prismärkta och ni får här ett litet tjuvkik på vad som följer med till Marie Loppis på lördag den 4 maj kl 11 00 Skövdevägen 28 i Hjo |
![]() |
![]() |
![]() |
| Snälla snälla håll tummarna för fint väder.. TÄNK PÅ att ha mindre valörer eftersom växelkassorna inte är de största. Hoppas vi ses och om vi gör det så säg gärna vem ni är... Kram Sandra |
![]() |
| Måndag igen och en vecka med att förbereda inför loppisen i Hjo på lördag. Vad ska följa med, packa i kartonger mm. Hoppas att ni kommer dit! KRam Sandra |
![]() |
| Vi fortsätter ute på glasverandan denna gången i ena hörnan där järnsängen står. Hos fabriken idag är det Aprils moodboard och april för mig har varit att jag äntligen har blivit frisk och att inspirationen sakta men säkert börja hitta tillbaka och det har visat sig speciellt ute på verandan. Lite varmare väder så får det gröna stanna kvar där ute och man kan njuta till fullo. Kram Sandra |
![]() |
| Helgen som var bjöd på två härliga dagar som spenderades ute i trädgården kändes så gott att äntligen få vara ute och njuta utan att packa på sig en massa kläder. Riktigt skönt var det ute på glasverandan och det är perfekt att den är ren och fin alla redan. Jag är så glad över mitt fikonträd som kommer i från Två Stolar och snart kan man flytta ut örterna och pelargonerna, men det känns som det är lite för kallt på nätterna än. |
![]() |
| Ha en fin Tisdag! Kram Sandra |
![]() |
| Nu ska vi snart bege oss ut i trädgården och fixa ute, man mår ju så gott av att vara ute och jobba. En solig söndag önskar jag Er. Kram SAndra |
![]() |
| Regnet och blåsten viner utanför fönstret och vi kommer ha en lugn eftermiddag efter har varit och storhandlat på förmiddagen. Fick bland annat med mig lite goa örter, en pelargon, en monsteraväxt och en massa mat så nu ska jag bara slappa i soffan en stund med en go kopp te. Anna och Carina var ju här i förrgår och gjorde ett reportage på vår glasveranda och vi hade dessa ljuvliga solroser på bordet, så härlig känsla infinner sig om av vad som komma skall. |
![]() |
| På väggarna är veckans tema hos fabriken och jag visar min favorittavla som sitter i köket, den köpte jag på loppis för 10 kr förra sommaren. Igår var en supermysig dag när jag hade mina vänner Anna och Carina här, vi härjade på vår glasveranda och jag kan säga att jag njöt att sitta där bland alla blommor örter och färger. Nu är det dock rätt tomt igen men snart ska jag fylla på. En akleja fanns bland annat med och den får nu vara i köket en stund. Ha det så gott så syns vi imorgon igen! kram sandra |
![]() |
| Tycker det alltid känns så friskt och fräscht när man har varit och handlat och lägger fram alla grönsaker och frukt. Gjorde ett stilleben i en gammal fransk brödkorg köpt hos Vita Ranunkler. |
![]() |
![]() |
| Denna helgen står kalas på schemat både på lördag och söndag annars hoppas vi på härlig väder så man kan vara ute och njuta... Go Helg! kram sandra |
![]() |
| Makramelampan hittade jag på second hand för en billig penning. Titta i hos fabriken för mer inspiration. Skön Torsdag! kram sandra |
![]() |
| Den här bilden gav mig en skön känsla och jag blev så sugen på att hitta gamla skinn kuddar. Bilden kommer från denna härliga blogg Kara Rosenlund Kram Sandra |