20 juni 2016

ÅRETS UPPLAGA AV GLASVERANDAN

Måndagen går mot sitt slut och midsommarveckan är igång och äntligen har jag fått tid till att fota vår glasveranda, som varje år får till viss del ny skepnad.
I år finns det nya stolar i ljust trä, träsoffan har flyttats tillbaka så den står vid bordet, nya speglar på väggen och lampskärmen i taket är det senaste inköpet.
En bohemisk mix blev det.






Flädern blommar förfullt och det är så gott att göra te på den.

Salig mix på bordet och odlat krasse i kruset.

Förra sommaren stod träsoffan mot denna väggen, i år fick en enkel bänk som jag har fyllt med vackra blomster, på bilden syns en Dr Westerlund och cola pelargon.
Det är inte den ultimata bänken men det var den som fanns i huset och vi får se om jag kan fynda någon under sommarens loppisar.

Fikonträdet är har jag planterat om i zinkkrukan och det växer så det knakar.
I terrakotta krukorna finns olika doftpelargoner.

Ha det så gott syns imorgon med en midsommar dukning
Kram
Sandra

19 juni 2016

RYFORS

Midsommar veckan står för dörren och som alltid går tiden sjukt snabbt.
Precis innan jag slutade uppe i Mullsjö besökte klassen det mysiga
trädgårdscafét i Ryfors och vi gick även en runda för att titta på den
vackra naturen som omger villan.

Gamla tegelbyggnader är det något speciellt med.


Pinnabron




Kram
Sandra

16 juni 2016

ÅTERVINNING, ENKELT OCH UNIKT

När jag slutade min utbildning var mitt examens arbete en portfolio.
Jag hade ett tillfälle att få vara i en övergiven industrilokal och bygga upp stilleben.
Dessa två bilderna tillhör mina favoriter.

Jag hade plockat saker från mitt hem och en tanke bakom portfolion var tre ord.
Återvinning, enkelt och unikt.

Kram
Sandra

14 juni 2016

MILLANS TATTOO - FÖLJ MIN DAG

Det är året när jag fyller 40 år och jag tänkte ge mig själv en present.
När jag var runt 18 år gjorde jag min första tatuering, en liten blomma på höger axel.
Den tappade snabbt sin färg och i många år har jag tänkt att jag vill täcka över den med något annat och nu har det äntligen blivit av.
Samtidigt som mig läste en tjej som heter Millan Bildskolan på Mullsjö Folkhögsskola, och jag fick reda på att hon är tatuerar och har en studio i Mullsjö.
På den vägen är det och idag har min gamla tatuering fått en ny skepnad

Tanken var att en blomranka med barnens namn i.
Millan har designat den och jag föll direkt.
Vi bestämde att vi skulle göra den i naturliga hudtoner, vilket är
Millans signum läs gärna artikeln ovan.






Ok, lite ont gjorde det allt ibland.





Den är inte helt klar ska fyllas i om ca två veckor, men så nöjd jag är.
Återkommer med det färdiga resultatet då.

Du kan klicka
för att komma till Millans Tattoo som ligger i Mullsjö.
Finns även på Facebook Millans Tattoo och
Instagram @millanstattoo

Vill också TACKA min underbara vän Lina som var med mig hela dagen och fotograferade.

Kram
Sandra

13 juni 2016

RABARBER I BLOM

Någon mer än mig som verkligen gillar de stora bland från rabarben?
I urnan har jag satt en platsbytta med rejält med vatten och de står sig riktigt bra inomhus, snyggt tycker jag när man får med blomman.

På tal om blommor så har jag varit iväg på ett äventyr idag som involverar blommor, bilder kommer inom kort.

Kram
Sandra

12 juni 2016

MY CLASS AT MULLSJÖ FOLKHÖGSKOLA

The first of of june was the last day at my school, I have been studying photography for one year at Mullsjö Folkhögskola.
It has been a great year  with up´s and down´s but mostly up´s and I have learnd alot about my self and have been challenged with new things that I been working with.
This year have made me a stronger person.
I look back on my wonderful teachers and of course the people that I have spent so much time with and we have had blood sweat and tears but also so much laughter.
I miss everyone so much.

Luke

Lina

Luke , Anna and Lina


Sarah
Here we are at Bornholm.
and of course Linda, that I do not have any Picture of.

A great year and the best of friends that Always will stay in my heart.
Thank you guys !!!!

Sandra

6 juni 2016

VILKEN HELG !

Vilken vecka och vilken helg det har varit, sommar för hela slanten.
Min mor och far hade deras 120 års fest hos oss i lördags och vi hade tur att det inte kom en droppe regn dock svärmar av knott senare på kvällen.
Hade dukat långbord på vår altan med vackra sommarblomster.




Dagen efter blev det häng i trädgården med mor, far och lillebror.

Det är fotboll som gäller för stora grabben andra sonen känner
för det ibland.


Hans passion är dock studsmattan.

Det har varit en kanonhelg med familj och kära vänner och enkelt nationaldagsfirande med jordgubbar grädde och glass.

Kram
Sandra

2 juni 2016

KVÄLLSLJUS

Dessa sköna kvällar vi har och vilket ljus.


Sått krasse i en kruka som har exploderat de senaste dagarna.
KRam
sandra