17 februari 2016

MATADE RENAR I TRILLEVALLEN


Då var vi hemma från Trillevallen.
Det har varit 5 fantastiska dagar och vi har njutit av fjällen.
I måndags eftermiddag /kvällning var vi och matade renar.
 
Vi blev hämtade med scooter.
 
 
De var så vackra.
 
Man fick vara försiktig så kom de fram till en.
 
 
Ha en fin kväll
!
Kram
Sandra


16 februari 2016

BADAT BADTUNNA I MÅNSKENET I TRILLEVALLEN

En kväll passade vi på att bada i tunna.
Det var ett X antal minusgrader och vattnet var lite för varmt så det blev några hinka kallt vatten innan
vi kunde sätta oss i.
Men fy vad skönt det var när vi väl var i, det var väl värt väntan.
 
Delar av familjen Truelsen.
Vill ni ser mer bilder från badtunna kvällen är det bara att kika in hos
Anna .
HÄR

Kram
Sandra

15 februari 2016

TRILLEVALLEN ÅRE

I fredags morse kom vi till det familjära
Trillevallen.
Vi bor i en lägenhet som ligger precis vid backen, bilden ovan är tagen från vår ytterdörr.
Mikael är på väg med snowboarden för att ta det första åket.
Imorgon bär det av hemåt igen men vi tar med oss härliga minnen
som består av fantastiska vyer.
 
Elvis i backen.
 
Elora har testat skidor för första gången och Tristan börjar bli riktigt duktig.
 
 
 
 
Här inne bor vi med en fantastisk utskikt över Åre skutan.
 
Den här vyn har vi från vår lägenhet och ljuset var helt magiskt
en morgon.
 
Fler bilder kommer på vår lägenhet och när vi matade renar.

Nu sitter vi helt färdiga i soffan efter så härliga dagar i fjälluften.

12 februari 2016

PIZZAKVÄLL PÅ BACKRESTAURANGEN RIPAN I TRILLEVALLEN

 
Hela familjen plus familjen Truelsen är på skidsemester i Åre och för att vara mer exakt
TRILLEVALLEN
Vi åkte med nattåget från Göteborg igår och kom till Trillevallen i morse.
Något möra och trötta har vi åkt både snowboard och skidor och vi avslutade kvällen i
Backresturangen Ripan.
En skön och mycket fräsch restaurang som hade pizzakväll just ikväll.
Utanför yrade snön och det blåste kallt men känslan inne var mysig och varm.


Väntar på pizzan.



Inte fel med ett glas rött efter en lång dag.

Häng framför öppna spisen innan det var dags att bege sig ut i snön och tillbaka till lägenheten.

God Natt
Kram
Sandra

11 februari 2016

VINTER PANORAMA

Vet att de flesta drömmer om att våren ska komma, men jag önskar att det vore vinter ett tag till
precis som det var för två veckor sedan.
Vackert var det i alla fall och kameran var framme i högsta hugg.


Kram
Sandra

10 februari 2016

ÄNNU FLER

Det blir många bilder med tulpaner , men det är så roligt att fotografera blommor.

Kram
Sandra
 

9 februari 2016

AVOKADOTRÄD I KÖKET

Mera kök bjuder jag på idag.


Trädet är från en avokado kärna som jag planterade förra våren.
Roligt att den har överlevt.

Kram
Sandra
 

7 februari 2016

GOD KVÄLL !

Hoppas ni har haft en skön helg, trots regn.
Här hemma har det varit sjukstuga med feber och hosta,
så vi har hållit oss inomhus.

Passade på att fota tulpaner innan de försvinner ner i soptunnan och solen tittade
fram i några minuter.



God Kväll
Sandra


5 februari 2016

EN ENKEL TULIPAN

Härligt när solen visar sig, sinnet blir lättare.

Önskar Er en Fin Fredag
!
Kram
Sandra

4 februari 2016

INSLAG AV RETRO

Vårt hus var från början när det byggdes 1946 ett två lägenhetshus, som sedan 1980 gjordes om till ett en familjs hus.
Vi har därmed en hall på övervåningen som egentligen inte fyller någon direkt funktion, det finns en tanke att öppna upp och ta bort ett rum så att man kan få ett allrum när man kommer upp.
Dock behöver vi alla rum på övervåningen så det får stanna att bara vara en tanke.
Men det är alltid kul att fantisera.
Det är ca 3 år sedan jag målade golv och vägg och skåp mörkgrått och det är jag så himla nöjd med, har haft tankar på att måla resten av panelen mörkgrå också.
Kulören på väggen heter Svartpeppar från Juton.
Golv och skåp är målat med Ottossons linoljefärg Mörkgrå.
Mattan är en gammal rya.


Min grundstil är lantlig men jag gillar att blanda in inslag av retro.
Lampan är från Ikea och den kommer från mina svärföräldrar.
Här uppe tänkte jag har en kaktus arme, ska hitta en stor typ high Chaparall som ska stå längst bak.

Kram
Sandra

3 februari 2016

BADRUM

G
Det var ett tag sedan jag visade denna del av vårt badrum, det har egentligen inte hänt speciellt mycket 
mest småplock som har tillkommit eller flyttats bort.


Grenar och skott från Dr. Westerlund pryder delar av hemmet.

Ha en fin dag
!
Sandra

2 februari 2016

LJUVLIGA KAKTUS

Det har skett några små förändringar här hemma, dock utan att köpa något nytt utan bara flytta runt det som redan finns i huset.
Bland annat har kaktusen som köptes på Ikea för två år sedan fått komma upp från källarförvaringen.
Tyckte den passade fint i urnan i köket.

Det som jag är sugen på, men det kommer inte att ske riktigt än är att byta golvet i vår groventré.
Har tröttnat på det för längesedan, så det ska bort.

Vi hänger inte våra kläder här utan de förvaras i källaren, har haft alla ytterplagg här upp en gång i tiden men det blev bara katastrof.
 

Så kul att se att kaktusen växer, den var på väg att dö förra våren men hittade tillbaka.

Ta hand om Er
!
Kram
Sandra

1 februari 2016

GRÖNT ÄR I ALLA FALL SKÖNT..

Idag är en av de dagar man önskar man kunde stryka från almanackan, tror inte en sak har gått rätt idag.
 
 
 
 
Vet inte vad jag ska skriva heller mer än att grönt är väl alltid skönt.

Kram
Sandra