23 december 2015

GRANEN STÅR SÅ GRÖN OCH GRANN I STUGAN

Dan före doppare dan och gran står så grön och grann i stugan, det har den gjort sedan förra måndagen dock pga. av en fotografering.
Vi brukar ha som tradition att ta in granen dagen innan julafton.
Den lyser upp hela vardagsrummet och man njuter verkligen av den.
 
 
I fönstret hänger en ny favorit, kommer ifrån butiken Mina Idéer som ligger i Horred, fantastisk butik om ni inte besökt den innan. 
 
 
Tänkte att barnen skulle vara med på ett hörn, dock var inte paketen så roliga
att öppna, då de var fejk.
Men på torsdag blir det riktiga.
 
De kan vara gulliga mot varandra ibland...

Kram
Sandra

22 december 2015

EN ANNAN VINKEL

En dag närmare dopparedan, idag ska jag försöka mig att baka frallor gott att ha till skinksmörgåsen.
Idag får ni köket från en annan vinkel.
 
Kram
Sandra

21 december 2015

KLASSISK JUL

Bara några få dagar kvar tills julafton och förväntningen är på topp i alla fall hos barnen.
Vi njuter av jullov och tar dagen som den kommer.
På glasverandan råder det jul och här har grönt verkligen hittat hem.
 
Tillsammans med röda äpple.
Klassisk jul.
 
 
 
Att behålla halmkransen tycker jag är fint.
 
Bilden är tagen när vi hade snö på marken.
 
Kram
Sandra

20 december 2015

I VÅRT SOVRUM

God Dag i stugorna
Hoppas ni har det bra?
Själv har vi en väldigt lugn söndag och det är inte fel alls. 

Två kvistar och en krans pryder vårt sovrum nu till jul annars är det en spartansk känsla här inne.
 
 
 
 
Ha en fortsatt skön söndag
!
Kram
Sandra

19 december 2015

ENKELT

I måndags gjorde jag en juldukning som förhoppningsvis kommer att komma i någon tidning nästa jul.
 
God Lördag
Sandra

18 december 2015

PAKET

Då var fredag här och nu är det officiellt jullov.
Helgen blir lugn, göra julgodis, fotografera och mysa.

Bilden är tagen från köket och ut i vår groventré, den är liten och har en trappa som leder till övervåningen och en dörr som leder till källaren.
På vintern använder vi ingången i källaren annars skulle vi ha ett berg av skor och kläder här uppe.
Inte så roligt med kaos det första man ser när man stigen innanför dörren.
 
Har sedan jag var liten tyckt det varit roligt att göra paketinslagningar och det har fortsatt i vuxen ålder.
Dessa gjorde jag inför en fotografering som skedde i måndags.
Enkelt och naturligt som alltid.
 
Favoritvantarna som är fyndade på loppis.
 
Fin kväll så ses vi imorgon igen
!
Kram
Sandra

17 december 2015

EN GRAN I VARJE HÖRN

Idag blev det jullov för mig och imorgon barnen, det ska bli skönt och välbehövligt.
Helgen ska vi försöka komma ikapp oss med den stora tvätthögen som råder i källaren annars blir det nog baka någon kaka och göra julgodis.
 
Ta hand om er och njut
!
Sandra

16 december 2015

LÄNGTAR EFTER ATT BARA VARA

Nu känner jag verkligen bara för att sätta mig i en gosig stol med en kopp kaffe och en tidning och inte göra någonting annat.
Ser verkligen framemot jullov och över att bara få vara.
Huset är färdigpyntat, det som är kvar är att göra lite julgodis och fixa de sista julklapparna.
 
 
 
Kram
Sandra

15 december 2015

LITE VITT

I går natt kom det allt lite snö och det behövs egentligen inte mycket för att det ska bli ljusare, dock önskar man för speciellt barnen men så klart en själv att det ska komma en massa.
Dock känns det som det blir endast en dröm.
 
Äntligen lyser det på vår baksida framför glasverandan.
De traditionella grankransarna har kommit upp på veranda dörrarna och inne på glasverandan råder det även där jul, det visar jag en annan dag.
 
Det behövs inte mycket för att göra jul.
 
 
Tall är väldigt vackert..

Kram
Sandra

8 december 2015

JUL PÅ GLASVERANDAN

På glasverandan.
Vänligt enkelt julpynt men ändå effektfullt.

 
Behöver inte alltid klä in hela kransen utan behålla halmen.
 

 
 
Kram
Sandra

7 december 2015

EN STUND

God Kväll i stugorna.
Äntligen har blåsten lagt sig här i Småland och solen tittade fram.
Passade på att fota en hörna i vardagsrummet.
Ibland får man stanna upp och njuta en stund.
 
 
Kram
Sandra

6 december 2015

ANDRA ADVENT

Vad kan man säga att det är bäcksvart ute hela dagen och en total omöjlightet att fota, i alla fall med de kunskaper jag besitter.

Igår bakade vi pepparkakor som pryder den gamla plåtburken så fint.
Köpte även hem två flaskor glögg som jag inte har provat innan, så myset finns här inne men definitivt inte utomhus.
 
Ha en fortsatt andra advent
!
KRam
Sandra

4 december 2015

EN KVIST

Det blåser så det står härliga till, av all denna blåst faller det en massa från gran och tall.
Tog in en grankvist med en kotte kvar och satte i ett gammalt provglas.
Bara denna lilla kvist pryder vår svarta hörna i vardagsrummet.
 
Önskar er en fin fredagskväll
!
Kram
Sandra

2 december 2015

DET RÅDER JUL I VÅRT HUS...

Tallar,granar, enar och hyacinter har fått komma in till vårt hem.
Jag känner att det råder full julstämning, dock har det inte blivit någon glögg och julmusik än får bli till helgen.
 
 
Även det traditionella änglaspelet har hittat ner från vinden.
 
Kottar av gjutjärn, som brukar hänga på ett gökur.
 
KRAM
SANDRA

1 december 2015

JUL FÖR HELA SLANTEN

Nu kör vi jul för hela slanten.
Kransar är något som förhöjer hela stämningen, gjort denna av mjuken.
 
Favoritljusstakarna staplade jag, satt lite häftmassa emellan så att de inte trillar.

Kram
Sandra