16 november 2015

TRILLEVALLE I ÅRE


För några år sedan gjorde Anna Truelsen ett reportage från vårt badrum och vi har sedan den dagen varit vänner
och hon har blivit en av mina närmaste.
En vän som man kan tala med allt och finns alltid vid ens sida.
Vi är båda födda samma år, men våra liv ser helt annorlunda.
Hon startade sitt familjeliv mycket tidigare än jag och det skiljer många år mellan våra barn.
Vi har länge tänkt att det vore kul att göra någon resa tillsammans och nu har vi äntligen lyckats kombinera en resa
som alla gillar.
Det blir en skidsemester till
Trillevallen
i Åre.
Det är det längsta jag har tagit mig i detta avlånga land och ser verkligen framemot några dagar
med fjälluft.

All Pictures are taken by
Mats Lind

Kram
Sandra

14 november 2015

PRAY FOR PARIS

Det är så fruktansvärt vad som händer i vår värld, finns inga ord att människor kan vara så onda.
 

Stor sorg i hjärtat.
 


10 november 2015

ETT LUGNARE INTRYCK OCH ÄNDRA FOKUS

Jag började att studera i augusti efter varit arbetslös ett tag och innan dess har jag nästan varit mammaledig i 7 år.
När man är hemma så mycket som jag ändå har varit har det funnits ett behov att hela tiden ändra om i hemmet, allt ifrån stora projekt till små.
Ett av mina stora intressen är inredning och det kändes nästan som om det blev en ond cirkel, man var redan på nästa projekt innan man avslutat det man höll på med.
När jag började skolan i augusti gav jag mig själv ett löfte att hemmet skulle få vara så som det är, inga nya projekt utan göra klart dem som alla redan på börjats.
Som egentligen är ett och det är badrummet på nedervåningen.
Jag har än så länge hållit detta löfte och insett att herregud vad tid jag hade innan, nu finns det knappt tid till att städa.
Så fokus har ändrats och det räcker gått och väl med att plocka upp efter tre st virvelvindar.
Innan skolan började kände jag att jag hade tröttnat på den mega stora spegeln som vi hade inne i vårt badrum, visst den var praktisk och barnen tyckte om att leka framför den.
Men tog alldeles för mycket energi och jag bestämde mig för att den fick åka ner i källaren igen och istället placerade jag en gammal tvättbänk där inne.
Intrycket blev lugnare och nu har vi en fin avställningsyta, för vet ni vad det är inte så här städat en vanlig dag hos oss.
Kläder ockuperar oftast hela bänken.
 
 
 
Kära ni på återseende
!
Sandra

9 november 2015

HAR MÅNGA FLER

Jag vet inte hur många bilder jag har tagit på denna höst, men många är dem och ni får helt
enkelt stå ut med några inlägg till.
En liten bit från där vi bor finns en gammal masugn som ligger vackert och
det är något speciellt med gamla ruiner tillsammans med färgsprakande natur.
 
 
Ibland får man trycka på bromsen på bilen dock se efter att ingen är bakom en.
Men jag gillade denna vyn.
 
Ha det så gott!
Kram
Sandra

5 november 2015

VACKRA ÄR DE MINSANN

Hästar är något som jag tycker väldigt mycket om att fota och har turen att två av mina vänner är ägare till
dessa skönheter.
För ett vackert och ståtligt djur är det minsann.
 
 
 
 
Önskar Er en Fin helg
!

Kram
Sandra

4 november 2015

KASTANJER

Gjorde ett stilleben med kastanjer häromdan
 
 
 
 
Kram
Sandra

3 november 2015

DE SISTA BLOMMORNA

Plockade några blommor för ca en månad sedan och gjorde dessa bilder.
 
Vacker hortensia från trädgården.
 
Sista stockrosen.

Nu dröjer det tag innan vi får se dem igen.

Kram
Sandra

2 november 2015

VARDAGSRUM

Vårt vardagsrum
En mix av vitt, brunt, grått, och grönt i form att växter.
På jakt efter en fåtölj hit, men har inte lyckats hitta någon som har fallit mig i smaken än.
Det ska gärna vara en skinn och från 60 70 talet.


Boxarna som är gjorda i skinn kommer från Caroline Ek Design

Ha en fin dag!
Kram
Sandra

1 november 2015

ÅRETS HALLOWEEN PARTY

Vi och en familjen Karlsson har sedan många år tillbaka arrangerat en Halloween fest
i början var det utan barn men de senaste åren har vi gjort det en fest för alla.
Både snäll och läskig.......
Så här såg det ut i år.
 
 
 
 
 
 
 
 
Hela familjen samlad
 
 
 
Scooby Doo gänget
 
 
Kram
Sandra