28 mars 2016

TRÖTTNAR ALDRIG


Något som man aldrig tröttnar på, vackra blomster.

KRam
Sandra

27 mars 2016

FORTSATT FIN PÅSK

Ha en fortsatt fin påsk

Kram
Sandra

26 mars 2016

GLAD PÅSK



ÖNSKAR ER EN RIKTIGT SKÖN OCH HÄRLIG PÅSK
!
KRAM
SANDRA

25 mars 2016

DEN KOMMANDE VÅREN

Byggde upp detta stilleben för en skoluppgift.
Det ska representera den kommande våren.


Önskar
Er En Fin
Långfredag
!
Kram
Sandra

24 mars 2016

PÅSKRIS


Som sagt så det påskvecka och idag sista dagen innan ett skönt påsklov.
Det är väldigt fattigt på påskpynt hos oss men ris kommer det in varje år.
I år unnande jag mig att köpa nya fjädrar som går i en smutsrosa ton.
De är köpta på Två Stolar i Gnosjö.

Önskar Er en Fin Skärtorsdag
!
Kram
Sandra

23 mars 2016

FÖR GODA FÖR ATT MOTSTÅ

Det är påskvecka och kan väl erkänna att det syns knappt i vårt hem, men det har kommit upp
fjädrar och för mig räcker det gott och väl.
Barnen gör påsk pyssel i skolan som får stå framme.
Vår påskafton firas med vänner där det ingår en obligarorisk påskäggs jakt.

En sak som jag älskar med påsken är Anton Bergs stora marsipanägg.
Något jag unnar mig där jag i vanliga fall inte äter godis men dessa motstår jag inte.


Kram
Sandra

22 mars 2016

HIPP HIPP HURRA

Idag för 4 år sedan kom vår minsting till världen, dock är hon ingen minsting längre utan börjar bli
stora tjejen.


Det är rosa, prinssessor och klänningar som gäller för hela
slanten.



Kram
Sandra

18 mars 2016

BÅDE FÖR ÖGA OCH KROPP

Det är dags för en ny fredag och helgen står för dörren.
Den här helgen kommer bestå av att fira våran blivande 4 åring, så det blir rosa och prinsessor så det står härliga till.
Söndagen ska jag ut och fotografera.

I dessa sjukdomstider och brist på solljus fast den har visat sig en del den här veckan så är det gott boosta sig med gröna ting.
Både för ögat och kroppen.
Hemma startar jag dagen med ett glas pressad citron eller lime utspätt med vatten, för att rensa njurarna.
Sedan blir det en mixad avokado med lite pressad citron och kokosolja i den hallon, nötter, frön och kokos.
Till detta en kopp te som jag gör på pressad citron, riven ingefära, honung, torkad fläder, frusen mynta och lite kokosolja.
En riktigt fräsch och god start på dagen.


Så vackra och går att använda istället för en blomma

Ha en god fredag och helg
!
Kram
Sandra

17 mars 2016

ETT SKÅP

Veckorna trillar på och det är snart påsk och samma känsla finns där alltid att livet går alldeles för fort.
Påsken är dock ingen högtid som vi direkt firar i vår familj mer än att sätta fjädrar i ris, äggjakt och umgås med nära och kära.

När vi renoverade vårt kök för ca 4 år sedan gjorde vi även om i matrummet och då gjorde mannen min ett skåp av kvistfritt furu, råspont som bakstycke och gamla fönster som dörrar.
Ett par gamla industrihjul för det lilla extra.
Tanken med skåpet var att förvar porslin och glas som man inte använder varje dag utan vid mer speciella tillfällen.
Längst upp finns min samling av gamla glas flaskor, kolvar, som gärna används som stilleben i olika delar i huset eller vid dukningar.

Längst ner är en salig röra av lite allt möjligt och hatten får väl vara pricken över i et.
Trots att jag sålt av massor av mitt gamla vita porslin som terriner, latteskålar och fat så finns de som verkligen ligger mig varmt och hjärtat kvar och de används.

Kram
Sandra



16 mars 2016

MINIMAL FÖRÄNDRING


Små små förändringar på matbordet, men en blomma i en glasflaska kan göra vilken människa
som helst glad, i alla fall mig.
Jag njuter av blommor och det gröna ger mig energi.
Det känns fräscht och krispigt.

Jag gillar tänket bakom Kinfolk, Slow living.
Jag har en del magasin från dem och deras kokbok och denna fick jag som en gåva.
Skön inspiration och så grymt läcker inredningsdetalj.
Det har börjat komma rötter ut mina sticklingar, den vänstra är från Dr Westerlund och till höger från ett
fikonträd.
Få se till att fixa jord så jag kan plantera dem.

Ha en go dag
!
Sandra

15 mars 2016

GAMLA GLASBURKAR

Gamla glasburkar kan man använda till mycket, de är såklart bara snygga som de är och samlar några stycken på en hylla eller på ett/i ett skåp skapar ett snyggt stilleben.
De kan fungerar som vas till snittblommor eller som här kruka där man låter jorden och rötter synas.

Grävde upp en tuva med snödroppar som jag placerade just i en glasburk och tillsammans skapar det ett vackert stilleben om att våren är på väg.

Kram
Sandra

14 mars 2016

FAMILY

Snapshots utan dess like, inget genomtänkt överhuvudtaget.
Spontant och kul.

Kram
Sandra

10 mars 2016

SÅ VACKRA

Kan inget annat än att älska ranunkler.

kram
sandra

24 februari 2016

STILLEBEN




Ranunkel och kungsängslilja ett enkelt stilleben, var sin gammal glasflaska och kolv och en skott från en
Dr. Westerlund.
Det behövs inte mer.
Kram
Sandra




23 februari 2016

NÄRA TILLHANDS

Vårt kök är absoluta favoriten här hemma, det är varvat med skåp och öppna hyllor.
Jag tycker om att ha saker framme och jag plockar oftast fram saker lite då och då och helt plötsligt blir det värsta röran.
Men på ena bänken i köket är det te och kaffe, alla saker som är bra att ha finns nära till hands.
Spegeln är placerad där för att gå in extra ljus från fönstret och gör sig väldigt bra där, tog bort den ett tag men
den fick komma tillbaka.
 
Kram
Sandra

22 februari 2016

ETT TIPS

Då var det måndag igen och tillbaka till vardagen, sportlovs veckan gick fort.
Igår plockade vi upp här hemma och då åkte kameran fram.

Det blir mycket grönt hos oss nu, ett tips för att få det fräscht hemma.
Plocka in kvistar och sätt i glasflaskor och vaser, byt vatten lite då och då och
förhoppningsvis kommer det små gröna blad.
Så kallade Tantblommor är väldigt populärt och har även hittat hem hos oss.
Monstera, svärmorstunga, gullranka och inte minst kaktusar gör det lilla extra i hemmet.

Jag har som sagt plockat in en stor ek gren som jag hoppas ska få några gröna blad dock
är den lika snygg utan bladen också.

Kram
Sandra

 



21 februari 2016

EN MAGISK BUKETT

God eftermiddag / kväll
Det har varit en lugn söndag som bestått att fixa huset inför veckan.
Plockat, plockat och åter plockat men nu är det i alla fall någorlunda ok.
Igår fyllde min kära mor 60 år och jag var på Två Stolar i Gnosjö och köpte
en underbar bukett gjord av min vän Anna Elving.
Magnolia, ranunkler, stjärnflocka, klematis och lite annat smått och gott.
 
 
 
 
Önskar
Er
en fin kväll
!
Kram
Sandra


20 februari 2016

VÅR LÄGENHET I TRILLEVALLEN

Vi kom hem från Trillevallen i Åre i onsdags och tur så kom förkylningen dagen efter.
I Trillevallen bodde vi i en lägenhet precis vid backen, vilket var perfekt för oss som har 3 små barn.
Lägenheten bestod av 4 st sovrum, ett badrum, en toalett, ett kök och ett stort allrum med ett stort panoramafönster med en fantastisk utsikt över fjällen.
 
Frukost serverad.
 
Köket
 
Spiraltrappa upp till ett av sovrummen.
 
Det fantastiska panoramafönstret.
 
Fint välkomnande med tulpaner och choklad från Åre Chokladfabrik
 
 
Ett av sovrummen, de andra bestod av våningsängar.
 
Ett försök att ta ett kort på hallen och dörren som leder upp i backen.
 
Mikael tog en panorama bild med sin mobil