12 augusti 2015

GRÖTVIK

Sista veckan på semestern levererade några riktigt fina dagar och en eftermiddag spenderade vi i Grötvik
utanför Halmstad.
Det vackra stenbrottet.
 
Vi var så gott som själva på stranden som inte är en sandstrand utan sten.
 
Svägerskans hund Mimmi älskar vatten.
 
 
Smått galen Elvis
 
 
Hittade några krabbor med även en liten sjöstjärna.
Vi satt och njöt av värmen från klipporna och det var en väldigt skön och härlig eftermiddag.

Kram
Sandra

10 augusti 2015

STRÖMMA FARMLODGE

Jag älskar personliga ställen, där man vet att någon har lagt ner sin själ.
Det fanns ett ställe som jag har velat besöka hela sommaren och egentligen ligger det inte så långt bort, men det tog till mannens sista semestervecka innan jag kom dit.
Visst hade jag velat åka ett tjejgäng så man bara kunde suttit och njutit, men denna gången blev det med familjen.
Har ni inte varit där så är det ett måste för ett mer personligare och bohemisk ställe får man leta efter.
Uppfyllde alla förväntningar och jag kommer åka mer än gärna dit igen.
STRÖMMA FARMLODGE
Café, bed & breakfast, konserter m.m
Ligger utanför Tvååker.
 










Ha det så gott tills nästa gång!
Kram
Sandra

4 augusti 2015

SEMESTER 2015

Då var snart denna semestern till ända och den avslutas med sol.
Vi minns nog denna juli som kall och regnig, men det har blivit
härliga stunder trots dåligt väder.
Ett stopp var Halmstads Stadsbondgård.
 
 
Mamma Pappa gris hade fullt upp.
 
Vi bodde på bondgård utanför Astrids Lindgrens värld.
Nybblegård.
Där de fick åka häst och vagn, klappa fåren, mata och gosa kaninerna och sist men inte minst rida.
Elora var överlycklig, hon fick rida på en liten häst.
 
 
Lek på Astrids Lindgrens värld
 
Favorit var Emil.
 
och Pippi
 
Pappas nya "leksak" en SUP var väldigt rolig.
 
Bada i havet
 
Försöka få alla tre på ett kort, inte det lättaste.

Några dagar till ska vi allt ha och vi hoppas
vädret håller i sig.
Kram
Sandra

11 juli 2015

MÖNS KLINT

I söndags åkte vi vår första tur denna semester och det bar av till Mön i Danmark.
Vi hade bestämt oss för att tälta på Möns Klint Resort i 3 dagar, första gången för mig att tälta.
Det gick super, efter första natten visste man att man skulle klara resten för det kom in värsta åskovädret.
På väg från Helsingör ner till Mön körde vi strandvägen hela vägen och vi stannande även till på en strand för att äta.
Där simmade 4 st svanar omkring.

 

 
Från vårt camping var det en vandringsled ut till Möns Klint, den gick genom en vacker "sherwoodsskog''
Vi såg allt från orange sniglar, till stora sniglar med hus och små grodor.

 
 
 
Gudomligt vackert.
Det var ca 450 trappsteg att ta sig ner till stranden.
 
Fina vita klippor
 
 
 
 
Vi hade tur med vädret och det var perfekt för våra utflykter, sol men inte stekande värme
 
 
Så vi har överlevt vår första campingtur som familj och vi har en till inplanerad i slutet av sommaren.
Nu är vi hemma igen och planerar mannens 40 års fest.

Kram
Sandra

3 juli 2015

FREDAGSBLOMMA

Fredag och idag går mannen min på semester.

Fredagsblommor i köket, plockad av mig och barnen.
 
 
 
Until next time!

Önskar ER alla en skön semester och sommar.
Kram
Sandra

2 juli 2015

ÄR JU BARA SÅ GOTT!


Det blir fläder idag också, det är ju bara så ljuvligt gott.

 





Syns imorgon igen!
KRam
Sandra

FLÄDER

Vilken härlig dag vi har haft, förmiddagen spenderades solande på altanen.
Eftermiddagen blev raka motsatsen inne på Gekås.
Imorgon blir det bad.
 
Flädern blommar förfullt och varje morgon går jag ut och plockar några blommor, lägger i ett glas fyller på med varmt vatten och pressar ner citron och några blad mynta.
Det blir fantastiskt gott.
 
Kram
Sandra