24 juni 2015

FROSSA

Nu frossas det i jordgubbar det blir allt några liter i veckan.
 
 
I senaste nr av Vakre Hjem och Interior finns vårt hem med, mer bilder kommer en annan dag.
 
Kram
Sandra

23 juni 2015

MINI BIBLIOTEK

En riktigt slö förmiddag och man kan ju inte mer än vara trött på detta väder, tänk vad det påverkar en.
Visar en del av vårt vardagsrum som det ska vara en liten känsla av bibliotek.
 
 
 
Nu blir det att ta sig i kragen, hoppa i duschen, se till att barnen få på sig kläder sedan åka och handla hamburgare för det har Elvis beställt.
Det blir även en utflykt i eftermiddag.
Kram
Sandra

21 juni 2015

BÄTTRE SENT DEN ALDRIG

Ja, ibland blir det inte som man har tänkt sig.
För en vecka sedan åkte jag och barnen ner till Halmstad för att umgås med vänner och familj, tanken var att jag skulle åka hem på onsdag kväll vara hemma till torsdag kväll för att fixa lite hemma medan barnen var kvar.
Men Tristan blev småkrasslig på onsdagkvällen och jag stannade kvar så det blev inget årligt midsommar inlägg som jag brukar göra.
Midsommar spenderade vi med vänner och familj i ett regnigt Halmstad, men det funkade det med.
Nu är jag hemma igen och en ny sommarvecka står för dörren.

Rabarber är både vackert och gott och jag tycker det är snyggt att plocka in blomman i en glasburk, håller inte superlänge men den ger ett maffigt intryck.



Det var roligt att komma hem efter en vecka och hur allt växter och gror.
Fredagsblomman blev söndagsblomma.

Fin kväll och start på veckan!
Kram
Sandra

14 juni 2015

FYLLA HUSET MED BLOMSTER

Lupiner, hundkex och vita syrener skapar en vacker bukett.
Jag bara älskar att plocka in massa med blomster, hur känner ni ?
 
 
 
 
 
Fortsatt fin söndag och start på veckan!
Kram
Sandra

12 juni 2015

FREDAGSBLOMMA

Idag är det en favorit hos mig Liljekonvalj, den sprider sin doft så ljuvligt.

Idag har vi haft skolavslutning och snart blir det utflykt till High Chaparall.
 
 
 
 
 
Ha en fantastisk fredag och helg!
Kram
Sandra


8 juni 2015

MATRUM

Det var ett tag sedan jag visade vårt matrum från denna vinkeln, mycket på grund av det stora fönstret så svårt att få bra bilder med så mycket ljusinsläpp.
 
Gillar verkligen dessa gamla svarvade stolar som inte har blivit målade.
Sittdelen var dock fixad så den fick bli mörkgrå.
 
 
 
 
Skön Start på Veckan!
Kram
Sandra

7 juni 2015

EN VY

En vy i glasverandan, plockat fram några gamla flora bilder som passar perfekt här ute.
Den lilla gamla spegeln hade tyvärr ett söndrigt glas när jag köpte den, men för mig gör det inget det tillför en slags charm till det operfekta.
 
Ha en fin kväll!
Kram
Sandra

5 juni 2015

FREDAGSBLOMMA

Ja nu frossar man verkligen med blommor och blad.
Tänkte ha fredagsblomma här på bloggen och idag blir det Akleja.
Bilden är tagen sent en solig kväll.
 
 

Önskar Er en Fin helg!
Kram
Sandra

4 juni 2015

MER TYNGD

Vårt kök är ständigt under förändring sedan renoveringen för några år sedan.
Basen är jag grymt nöjd med men det är en del detaljer som har retat mig och nu sker denna förvandling.
Bland annat ville jag ha mer tyngd i vår köksö och bestämde att måla den mörkgrå.
Var inne på att måla hela köket mörkgrått, men bestämde att köket får vara vitt och ön mörk, det blev en skön tyngd till rummet.
 
Gamla korgar samsas med en mega glasburk från Vita Ranunkler, vackert med lök.
 
Färska örter som mynta, basilika.
Basilikan får vara kvar inne men resten får flytta ut.
 
Kram
Sandra

3 juni 2015

EN ENKEL KOPP

 
Önskar Er en Fin dag!
Kram
Sandra

2 juni 2015

EN LÄNGTAN

2 juni
 regnet står som spön i backen, raggsockar och stickad tröja.
Finn 3 fel.
Ja ja det blir förhoppningsvis värme och sol i år med.
Längtan finns såklart efter sandaler, hårband i solblekt hår, svalkande klänning, strand, snäckor, filt i sanden.
 
 
 
 
Fin Dag till er!
Kram
Sandra

1 juni 2015

DE ÄR JU BARA MUMMA

Man måste bara älska syrener och doften är ju mumma.
Vackert sällskap vid frukosten.
 
 
 
 
 
Njut!
Kram
Sandra