12 maj 2015

VÅRT HEM I LANTLIV SOMMARHEM


I tidningen
LANTLIV SOMMARHEM
finns vårt hem med, ett reportage gjort av mina fantastiska vänner
Anna Truelsen och Carina Olander.

Det var en dag i början av september och rådde lite halvt
panik för slutet av augusti regnade och regnade det,
 fick skjuta fram det några gånger.
Tillslut den dag vi fotade visade solen sig och det
blev en toppendag.


Det är roligt att se dessa bilder då det idag ser lite annorlunda ut,
men det är väl passionen för inredning som gör
att man ändrar om hela tiden.


Vår baksida, framsidan ska vi inte tala om.
Förra året fixade vi klart den och i år ska vi bara njuta.


På Ekekullen i vårt lilla samhälle, ett härligt naturområde
 som vi har spenderat många timmar.

Gå även in på Lantliv s hemsida HÄR
så kan ni se vårt hem också.

KRAM
Sandra

 

10 maj 2015

KÖKSDETALJER

Då var denna helg till ända och vi har fått en hel del gjort, börjat måla stolar till glasverandan, ett bord har målats, satt upp en lyckta, rensat bort alla vinterkläder, satt upp en hylla, köpt en dusch vägg, grillat med vänner och barnen bjöd oss på bio.
Städat upp alla popcorn som låg i hela rummet.
Ja en skön helg dock lite kall håller tummarna att värmen hittar tillbaka.

Bjuder på några detaljbilder från vårt kök.
 
 
Ett glas varmt citronvatten varje morgon är så gott.

Kram
Sandra

7 maj 2015

HÄGG

Snart är helgen här och vi har en hel del små projekt som ska fixas, tänkte att det skulle bli klart ute på glasverandan så att vi  kan börja använda den fullt ut.
Ska plantera om några doftpelargoner som står i källaren, men jag känner att det är fortfarande lite för kallt att ställa ut dem.
Så just nu känns det som det är växter överallt inomhus, vilket inte alls är fel.
I damejeannen som står i vardagsrummet byter det olika typer av grenar varje vecka, denna gången bjuder jag på hägg.
Tycker att grenarna ger så mycket liv till rummet, dock är jag sugen på en riktigt stor fikus här.
Få se om jag hittar någon.
 
Bilden är tagen klockan 8 på kvällen och det är så härligt att det är ljust så mycket längre.
Denna bilden knäpptes av utan någon styling men efter veckostädningen, det gäller att passa på innan barnen är där och kuddarna ligger överallt.
 
 
Önskar Er en fin fredag och helg!
Kram
Sandra

5 maj 2015

NÖJD

Jag är så fruktansvärt nöjd över de små förändringar som vi har gjort i vårt kök, så som att flytta hyllorna till väggen över köpmansdisken.
Trä möter trä.
De vita gamla porslinskålarna som jag nästan hade tröttnat på fick nytt liv.

Citroner i glasburk tillsammans med en press i trä, gör ett vackert stilleben.
Varje morgon börjar jag med ett glas varmt citronvatten.

Gamla vackra träskålar som knappt håller ihop men ack så vackra.

Kram
Sandra
 

3 maj 2015

MATRUM

En lugn söndag förmiddag spenderat den helt själv och passade på att fota i vårt matrum.
Här inne har jag målat om bordet i min absoluta favorit kulör Mörkgrått från Ottossons Färgmakeri.
 
 
 
 
De gamla glasburkarna kommer från min vän Maries Butik Vita Ranunkler.

Nu ska jag sätta på mig skorna och gå och hämta ett av mina barn de andra kommer i eftermiddag.

Jag vill också passa på att Tacka alla som kom och besökte loppisen hos Vita Ranunkler igår, det
var som de andra åren i succé.
Vill också tacka Marie och hennes familj för dessa dagar.

Kram
Sandra

30 april 2015

VITSIPPOR

Vi har ett ställe som heter Ekekullen precis där vi bor, där brukar det varje år bli ett fantastiskt hav av vitsippor
Så även i år.
Har de senaste åren tagit barnen dit och fotat dem bland sipporna, dock var de inte på superhumör detta året.
Lilla tjejen ville överhuvudtaget inte vara med på bild alls.
 
 
 
 
 
Det är en ljuvlig tid vi har framför oss, kom ihåg att njuta.
Kram
Sandra

28 april 2015

KÖK

Ja ni här råder total skrivkramp, helt tomt.
Bilderna får tala.
 
 
Ha det så gott!
Kram
Sandra

26 april 2015

I ALL SIN ENKELHET

Söndagen är här och vi fixar och trixar, plocka ihop vad jag ska med mig och sälja på Loppisen i Hjo den 2 maj kl.11.00 Skövdevägen 28.
Fick en Luktärt av en fin vän och tycker det är vackert och skirt att placera det i gammalt glas.
 
Kram
Sandra

23 april 2015

HÄRLIGT SAMARBETE

Ibland träffar man en människa som man endast har hört talas om lite på byn och 3 månader senare har det blivit en väldigt kär vän.
Jag och Caroline har gjort ett samarbete de senaste månaderna där vi har fotat hennes egen möbelkollektion Coco Collection.
Så här skriver hon på sin hemsida om kollektionen

Coco Collection

Design: Caroline Ek
Produktion: Småland, Sverige

Coco Collection är en produktserie i plåt/stål som binder samman sofistikerad elegans med funktionalitet. Serien fyller ett behov och är produkter som vi själva saknade, helt enkelt. Borden tillverkas i plåt/stål, väger mellan 17 och 25 kilo beroende på modell.
 
Borden finns i Svart eller Brunt.
 
 

 
 
Hon har även designat dessa läckra boxar som är tillverkade i läder.
Som finns med mässing eller silver bultar.
Finns i stor och liten storlek, den lilla har inga hål.
 
 
Kolla in på hennes hemsida för mer information. 
HÄR

Det har varit otroligt roligt att få bygga upp olika miljöer runt dessa möbler och fått utlopp för mina två passioner.
Inredning och fotografering.

Önskar Er En Fin Helg
!
Sandra
 

19 april 2015

MYCKET NU

Då var det söndagkväll igen och det är en hel del fixande framåt.

Ta hand om Er så syns vi när tid finns igen!
Kram
Sandra
 


15 april 2015

SKÖN DAG

Sitter i köket och är något trött efter en väldigt skön dag.
Min vän Anna Truelsen har bjudit mig på lunch på Varbergs Kurort och sedan ett second hand besök och avslutade med fika hemma hos henne.
 
 
Kram
Sandra

13 april 2015

HEJSAN HOPPSAN

Det blev några dagars paus här på bloggen vi har varit iväg på skidsemester i Branäs och firat våran 6 åring i helgen.
Har haft några projekt på gång här hemma men inget är riktigt klart så det har inte blivit några bilder tagna.
Så vi fortsätter med kvistar för de är ju så vackra när knopparna brister.
 
 

Igår drog jag även ut alla saker som samlats i glasverandan under vintern och det ska bli storstädning där i veckan.
Många saker kommer att följa med till Hjo.
Loppis den 2 maj kl 11.00
hos
Vita Ranunkler
i Hjo.

Kram
Sandra
 

4 april 2015

GLAD PÅSK - HAPPY EASTER


Ha en riktigt skön och härlig Påsk
 
GLAD PÅSK!
HAPPY EASTER!

Sandra

3 april 2015

BLOMMADE UT

Långfredag
Då var påskhelgen här och ett stundande lov.
Håller tummarna att vädret visar sig från sin allra bästa sida.
Påsken firar vi med familj och vänner.

 
Plockade in en gren som låg på marken och skräpade.
Efter en vecka började vackra små små gul gröna blommor titta fram och det känns härligt att kunna njuta av dem inomhus, har tur att ingen är allergisk i vår familj.
 
 
Önskar
Er
En Riktigt Skön LångFredag
Sandra

2 april 2015

NÅGRA FÅ FJÄDRAR

Jag har fått upp några fjädrar som får bli årets påskpynt.
 
 
Ha en fin Skärtorsdag!
Kram
Sandra