![]() |
| Sov Så Gott ! Kram Sandra |
22 februari 2015
20 februari 2015
KRISPIGT VÄRRE
Etiketter:
Vardagsrum
18 februari 2015
TRÖTTNA INTE NU
![]() |
| De senaste inläggen har handlat om en sak Tulpaner och varför sluta när något fungerar så bra. |
![]() |
| Jag har placerat dem i en rund skål som jag fyndade på loppis för en liten peng. Tycker det är så läckert när de faller över kanten. |
![]() |
| De vit, lila randiga kommer från Svenljunga Handelsträdgård och de riktigt mörklila är från Två Stolar i Gnosjö. |
![]() |
| Ha det så gott tills vi ses igen! Kram Sandra |
16 februari 2015
15 februari 2015
LJUVLIGA TULPANER
![]() |
| Vem älskar inte tulpaner och jag tycker det är så läckert att sätta dem i en rund skål och låta dem falla ner över kanterna. |
![]() |
| Kram och god söndag till er! Sandra |
Etiketter:
Blommor
14 februari 2015
12 februari 2015
DESSA VACKRA HÄSTAR
![]() |
| God Kväll på Er! Kram Sandra |
Etiketter:
HÄSTAR
11 februari 2015
MIN VARDAG
![]() |
| VARDAG är temat hos Decorlife denna vecka. Just denna vecka ser vardagen något annorlunda ut då det är sportlov och man är hemma med alla tre barnen. I vanliga fall så är man arbetslös 3 barnsmamma där barnen är 7, snart 6 och snart 3. Så visst är det mer än fullt upp och ibland sliter man sitt hår. Förr var jag nästan besatt av att vi måste renovera och ändra om hela tiden, vet egentligen inte varför jag ville det för nöjd var jag aldrig. När jag fick ett projekt igenom var jag redan i planeringsfasen för nästa och mannen min ställde frågan "Varför hjälpa dig med allt när du aldrig är tacksam för det man har gjort"? En tanke som jag hade var att jag måste ha något att visa på bloggen, köpa nya saker för att få mer bekräftelse osv. När vi renoverade köket som tog två år la vi nästan all tid på att renovera och barnen fick stiga åt sidan. Idag har jag andra tankar och visst är det en lång resa som säkert kommer att ta hela livet men vad jag måste tänka på är att lägga fokus på rätt ställe. Inredning är min passion men mitt fokus ska inte ligga där det ska ligga hos familjen, min passion ska vara något som är roligt och som jag mår bra av inget annat. Det handlar inte om vad andra tycker och tänker, för gillar man inte det ja då behöver man inte titta. Det viktigaste är att Jag gillar det. Visst drömmer jag om ett kråkslott på landet men som livet ser ut just nu fungerar vårt fyrkant mitt i ett litet samhälle alldeles utmärkt. Just nu är familjen det som är viktigast och där ligger mitt fokus tankar har vandrat att starta eget, en affär till exempel. Men när man ser ens vänner som har startat eget och får en inblick hur deras liv ser ut inser man att just nu fungerar det inte för oss. En dag kanske men inte nu. |
![]() |
| Barnen är bara små en gång i livet och jag vill inte missa att finnas där för dem. Visst kan man ägna sig åt det man älskar men fokus ska inte ligga där. Ta hand om er ! Kram Sandra |
Etiketter:
DECORLIFE
9 februari 2015
BARA FLYTTA RUNT
Etiketter:
Hall
8 februari 2015
FYRKANTIGT BORD I VÅR RÅA HÖRNA
![]() |
| Då var det söndag eftermiddag igen och det stundar snart en vecka med sportlov, inga direkta planer få se vad dagen tar en håller dock alla tummar på att vi håller oss friska. I veckan fotade jag och Caroline Ek ett till av hennes bord i hennes möbelkollektion Coco Collection Ett svart fyrkantigt som vi placerade i vår "råa" hörna i köket, bordet fick olika funktioner på denna bild som jag visar kan det vara ett sidebord jämte soffan eller som soffbord. Bara fantasin sätter gränser på vad man kan använda bordet till. |
![]() |
| Att pistolen hamnade var av en ren slump och tanken var varför inte. En baktanke kan dock vara att slopa våldet som pågår i vår värld. Mer info om Caroline s möbler hittar du Här Fortsatt Skön Söndagskväll ! Kram Sandra |
Etiketter:
CAROLINE EK
7 februari 2015
EN GOD KOPP TE
![]() |
| Dessa två böcker av Leila är de jag använder som mest när jag bakar här hemma. Kokboken från Kinfolk är en fantastisk livstilsbok med härliga bilder och recept, finns hos Bokus. |
![]() |
| Yogi Te är det te som dricks mest av mig och det är alltid intressant och se vad man får för visdomsord. |
![]() |
| Tekanna fyndad på loppis för en liten penning. Ha en fortsatt skön lördag! Kram Sandra |
Etiketter:
Kök
6 februari 2015
STOR GREN
![]() |
| ÖNSKAR ER EN GO HELG ! SANDRA |
5 februari 2015
SÄNGBORD MORNINGSTAR
![]() |
| Som jag har sagt innan så har jag haft Caroline Ek här och hon har lånat vår hemmamiljö för att fota hennes egendesignade möbellinje Coco Collection. Jag har tagit bilderna och det har varit fantastiskt roligt och lärt mig en hel del nytt de här dagarna, för något proffs det är jag inte långt därifrån men nyfiken och vill lära mig och det kommer man långt med. |
![]() |
| Ha en fin torsdag! Kram Sandra |
Etiketter:
CAROLINE EK
3 februari 2015
VINTERVITT
![]() |
| VINTERVITT Jag är med och bidrar hos Decorlife som finns både som blogg och på Instagram. Så här skriver de om sig. "En välkomnande samlingsplats för oss som vill stanna till lite, lyssna och fundera i vår strävan efter att skapa fint liv. Här uppmanar vi inspirationen att flöda åt alla riktningar och du är varmt välkommen att vara med och bidra om du vill" Veckans tema är just Vintervitt och för mig är vintern en årstid som jag gillar om det är vinter, vilket har blivit sämre och sämre. Man får helt enkelt njuta av de dagar när snön ligger på marken och det är några minus i luften. |
![]() |
| På en ödeplats, där det en gång har funnits en byggnad står detta kors helt allena med bara skog runt omkring. |
![]() |
| Trappan leder till denna ödeplatsen och jag själv känner Narnia vibbar. Får nog ta och läsa på vad som har varit där uppe. Kram Sandra |
Etiketter:
VINTER
2 februari 2015
SKÖNT NÄR DEN KOMMER TILLBAKA
![]() |
| Härligt när inspirationen hittar tillbaka och man känner att man får till det särskilt när man får hjälp av ett par extra ögon. Bjud hem en vän och bolla idéer, kan lova inspirationen kickar igång. |
![]() |
| Syrenkvist från trädgården plockades in igår, få se om det kommer några gröna blad. KRAM |
Etiketter:
Vardagsrum
1 februari 2015
EXTRA SPECIELLA
![]() |
| Då var söndagen här och hela lördagen spenderade vi i Jönköping med fika, lite shopping, bio och sedan tacos hos goda vänner. Så idag blir det en lugn söndag där jag mest går och plockar upp överallt, fattar inte hur mycket saker som man drar fram och som sedan lyckas ligga kvar. Detta fenomen förekommer väldigt ofta när man börjar flytta omkring, ner med saker i källaren och upp med nya. Mitt förråd i källaren är rätt fullt så det är tur att det i maj är dags för LOPPIS i Hjo hos Marie rättare sagt Lördagen den 2 maj får ni boka in. Det är femte året i rad vi kör denna succé loppis. |
![]() |
| Att plocka in kvistar från skogen eller trädgården är en enkel och vacker dekoration. Dessa körsbärskvistar har jag köpt från Två Stolar i Gnosjö då vi inte är ägare till något körsbärsträd. |
Etiketter:
Hall
Prenumerera på:
Inlägg
(
Atom
)



















































