22 januari 2015

VÄDRA FÅRSKINNEN

Idag är det otroligt vackert ute med snön som singlar ner och jag kände att det är perfekt väder för att vädra fårskinnen och mattor.
 
 
 
Fin dag till Er!
Kram
Sandra

21 januari 2015

VINTER

Det har under natten kommit en rejäl ladding med snö och nu har vi äntligen vinter, hur länge den vara det vet man inte men den är här nu och då får man utnyttja den till max.
Tog med kameran ut på morgonpromenaden i skogen, vi bor mitt i ett samhälle men har turen att det bara är några få meter bort till en skog.
Det är lycka för mig, jag älskar att vara i skogen för det är så lugnt och fridfullt ett ställe att samla kraft på.
 
 
 
 
Försökte fånga när snön faller så vackert från träden, dock ingen lätt uppgift.

Kram
Sandra

20 januari 2015

ÄNTLIGEN SNÖ

Vad jag har längtat och nu är den här, snön.
Känner mig så mycket piggare när snön lyser upp och det är någon minus ute.
Dessa bilder tog jag från dagens morgonrunda, har äntligen börjat komma ut och gå.
 
 
Skön Kväll till Er!
Kram
Sandra

19 januari 2015

TÄNDER LJUS FÖR

...  min ÄLSKADE mormor som i fredags somnade lugnt in efter att varit sjuk i demens i flera år.
Jag förlorade till viss del den mormor jag kände när sjukdomen tog över mer och mer, men hon fanns ändå alltid där och man kunde röra vid henne och under vissa stunder var hon med i nuet och kände igen mig.
Sorgen är stor men ändå finns det en frid över att hon inte längre behöver lida.
Stora tårar rullar ner för min kind....
 

15 januari 2015

BADRUMSRENOVERING DEL 1

Då var det igång det som vi har gått och tänkt på sedan vi köpte huset för exakt tio år sedan, men av någon anledning har det alltid blivit uppskjutet på grund av en anledning det är ett badrum.
Det här badrummet var inte in lika dåligt skick som vårt andra, vi kunde använda detta så länge det fanns en duschkabin där.
Många av våra gäster har fått sig en smärre chock när det har öppnat dörren in till detta rum, ett lila kakel och klinker med vita solar överallt.
Att renovera ett badrum är inget man slänger ihop på en dag och med dagens alla regler känns det bara Puh.
Men nu äntligen ska det fint här inne och gästerna kan känna sig lugna.
Ni kanske tänker har det inte varit en svart gammal spröjsad dörr där innan och ni har alldeles rätt.
Dörren var dock för smal enligt konstens alla regler och som "skrothandlare" så hade jag en större dörr i garaget med karm.
 
Tanken är att basen ska vara neutral och enkel, inga krullidutser och inget lila, rosa.
Vitt, grått och trä.
 
 
När de började plocka bort väggarna fick vi oss en rejäl surprise, en ytterdörr med handtag och glas.
Undra om den leder till Narnia??
 
Har ni inte fått nog av de vita streck solarna med lila rosa botten kan ni kolla på en bild på mitt
Instagram vintagehouse.
Upplagd för 2 veckor sedan.

FORTSÄTTNING FÖLJER....


14 januari 2015

NU DOFTAR DET GOTT !

Det känns trevligt när man kommer in i ett badrum och man möts av en god doft och speciellt när man har ett blöjbarn.
Har länge tittat på doftpinnar med en snygg flaska och efter nyår slog jag till och köpte en flaska hos Natural Body, tyvärr minns jag inte doften men den är mild och god.


Imorgon ska jag visa bilder från vår badrumsrenovering.

Kram på Er
!
Sandra
Sandra

12 januari 2015

KÖKSSOFFA

Julen är nu ett minne blott och jag känner alltid en tomhet efter den, samtidigt som det känns mer städat och enkelt.
Inspirationen ligger som vanligt i januari långt långt bort men det brukar hitta tillbaka igen.
Längtar efter kyla och snö istället för detta blåsande och regnande.
Jag gillar att vi har fyra stycken årstider och nu ska det ju vara vinter så jag håller tummarna att det blir lite kallare.
 
Jag har skaffat mig en gammal kökssoffa precis innan jul och känner mig nöjd med placeringen, men den är lite för gul för mitt tycke.
Men inget ska ske förrän jag har känt på det ett tag, få suga på den karamellen.
 
 
Kuddarna är små gamla linnesäckar som kommer från försvaret.

Kram
Sandra

9 januari 2015

VITT KOMMER SINGLANDE..

Dagen blev allt ljusare när de vita små kornen började falla från himlen och lite vitt puder stannade kvar på marken.
Önskar dock att det skulle komma en hel del mer och speciellt för barnens skull.
Fredag idag och vi har en helg framför oss som ligger helt öppen har inget planerat, kanske blir det tur till en lada för att hitta lite godbitar till vårt blivande badrum.
Ska börja plocka ner det mesta av julsakerna förutom granen och ljusstakarna som får vara kvar några dagar till, tycker det blir så mörkt utan dem.



Önskar ER en fin fredag och en skön helg!
Sandra

8 januari 2015

ARWEN

Hade med mig kameran till min yoga instruktör när vi skulle hugga vår julgran hos dem, passade på att ta kort på deras 1 åring Arwen.
 
 
Kameran var helt fel inställd men det blev en rätt häftig bild.

Kram
Sandra

7 januari 2015

TA EN STUND ATT BARA VARA !

Sitter och tar en paus efter lunchen, barnen tittar på tv och jag slappar i soffan.
Jag tycker det är viktigt att få en stund mitt på dagen där man varvar ner och sluter ögonen en kort stund.
Att koppla av fungerar också med en god bok och jag fick två stycken nu i jul.
Hans Blomqvist bok In Detail är en så fantastisk bok med vackra bilder att inspireras av och perfekt att bara bläddra sig igenom.
Yoga Girl har jag bara skummat mig igenom men ska sätta mig och läsa mer då jag själv är en stor fantast av yoga, den hjälper mig att komma ner i varv och finna ett inre lugn.
 
Att det luktar gott när man ligger och tar det lugnt i soffan är inte fel alls och jag kan rekommendera detta från Af Fröjd och doften är Mandarin Coriander.
 
 
Ta en stund att bara vara
!
Sandra

6 januari 2015

HITTA TILLBAKA

Det händer inte så mycket här hemma just nu vi bara är och det är väldigt skönt bara det, men det ska också bli väldigt skönt att hitta tillbaka till vardagen och få rutiner igen.
Jag känner att jag mår mycket bättre av dessa.
 
Gjorde en banankaka från Leila som blev kanon god.

KRam
Sandra

3 januari 2015

DRÖJER SIG KVAR EN STUND TILL

God fortsättning på det nya året vilket börjar extremt blåsigt och ruggigt.
Snön har försvunnit men inne dröjer sig julen kvar fram tills 20 da knut då vi dansar julen ut.
Visst har några väldigt små barrande granar försvunnit då det var mer barr på marken än på granen men den
stora granen och lyserna i fönsterna få allt vara kvar.
 
I vårt hemmabyggda vitrinskåp samlas allt från soppskålar, fat, vinglas, karaffer och vackra ting. 
 
Två gamla bjällror som låter så vackert, rena bjällerklang..

Om ni vill se vårt kommande renoverings projekt
så kolla in på
Instagram
vintagehouse.

Kram
Sandra

2 januari 2015

2014

JANUARI
Dukningen till tjejkvällen som jag brukar ha i januari.
Nog dags att skicka ut inbjudan till årets.
FEBRUARI
Vårt badrum är med i Leva & Bo.
Foto Carina Olander
Av Anna Truelsen
MARS
Längtar efter stora gröna växter och det blev en tur till Köpenhamn med min vän Anna.
APRIL
Vitsipporna tittar fram och man njuter av vårsolen.

MAJ
Hela våren och sommaren fixas på vår altan och glasveranda, inför fotografering i augusti.

JUNI
Midsommar och en tur till Legoland
JULI
Njuter av en varm och härlig juli.
AUGUSTI
Vår altan blir klar och det blir fotografering med Anna och Carina för Lantliv som ska komma i år.
SEPTEMBER
Värmen hittar tillbaka och vi hinner sitta och äta vid vårt nya möblemang.
OKTOBER
Halloween och pumpor
NOVEMBER
Ny härliga matta från Coosy.se för kalla vinterdagar.
DECEMBER
Det blev jul och vi fick någon dag av snö.

Då står året 2015 framför oss och jag hoppas det blir ett bra år.
Hoppas komma på vad jag vill göra när jag blir stor och jag hoppas att kunna utveckla mina fotokunskaper.
Fortsätta blogga och lägga lite mer energi på min kropp och knopp.

KRAM
SANDRA