7 juni 2015

EN VY

En vy i glasverandan, plockat fram några gamla flora bilder som passar perfekt här ute.
Den lilla gamla spegeln hade tyvärr ett söndrigt glas när jag köpte den, men för mig gör det inget det tillför en slags charm till det operfekta.
 
Ha en fin kväll!
Kram
Sandra

5 juni 2015

FREDAGSBLOMMA

Ja nu frossar man verkligen med blommor och blad.
Tänkte ha fredagsblomma här på bloggen och idag blir det Akleja.
Bilden är tagen sent en solig kväll.
 
 

Önskar Er en Fin helg!
Kram
Sandra

4 juni 2015

MER TYNGD

Vårt kök är ständigt under förändring sedan renoveringen för några år sedan.
Basen är jag grymt nöjd med men det är en del detaljer som har retat mig och nu sker denna förvandling.
Bland annat ville jag ha mer tyngd i vår köksö och bestämde att måla den mörkgrå.
Var inne på att måla hela köket mörkgrått, men bestämde att köket får vara vitt och ön mörk, det blev en skön tyngd till rummet.
 
Gamla korgar samsas med en mega glasburk från Vita Ranunkler, vackert med lök.
 
Färska örter som mynta, basilika.
Basilikan får vara kvar inne men resten får flytta ut.
 
Kram
Sandra

3 juni 2015

EN ENKEL KOPP

 
Önskar Er en Fin dag!
Kram
Sandra

2 juni 2015

EN LÄNGTAN

2 juni
 regnet står som spön i backen, raggsockar och stickad tröja.
Finn 3 fel.
Ja ja det blir förhoppningsvis värme och sol i år med.
Längtan finns såklart efter sandaler, hårband i solblekt hår, svalkande klänning, strand, snäckor, filt i sanden.
 
 
 
 
Fin Dag till er!
Kram
Sandra

1 juni 2015

DE ÄR JU BARA MUMMA

Man måste bara älska syrener och doften är ju mumma.
Vackert sällskap vid frukosten.
 
 
 
 
 
Njut!
Kram
Sandra



31 maj 2015

EN REGNING MORSDAG!

Morsdag och vi har varit iväg och firat min kära far som har födelsedag idag, även kära mor fick en gåva.

Visst är det en vacker tid vi har framför oss nu, syrenen står i fullblom och det är mer än fantastiskt att plocka in några kvistar att njuta av inne.
I mitt lilla hörn är det mysigt att krypa upp en regnig dag som idag, njuta av en kaffe och vackra blomster.
 
Det perfekta loungebordet kommer från min vän Caroline Ek s möbelkollektion och heter Coco T
Hittas Här
 
 
 
Önskar
alla mammor en fortsatt fin dag!

Kram
Sandra

29 maj 2015

MINA IDÉER

I onsdags var jag och besökte en av de mest fantastiska butiker jag har satt min fot i, helt makalöst personligt och med en känsla som få finnes.
Butiken är nyöppnad och det är Tina Von Wowern som har gjort sin dröm till verklighet, på gården i en gammal lanthandel utanför Horred ligger denna skönhet.

Min vän Anna Truelsen bor i Horred och vi firade hennes något försenade födelsedagspresent hos Tina, en mysig kväll.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Om ni vill besöka Tina och hennes butik Mina Idéer
hittar ni mer info
HÄR

Önskar
Er en skön Fredag
&
en fin helg
!

Kram
Sandra

26 maj 2015

MASSOR AV GRÖNT

 
Ha en god kväll och en härlig lillördag
Kram
Sandra


PADDINGTON PÅ VÄGGEN


För några år sedan var det hysteri efter gamla skolplanscher och de gick för dyra pengar på tradera.
Jag hade turen och kom över några fina och de hängdes lite överallt i hemmet, tills en dag då de hamnade i förrådet och sedan såldes.
Man tröttnade men jag har en favorit som jag inte har gjort mig av med och det är på en snöhare.
I förra veckan sålde skolan där jag bor ut gamla skolföremål, dock hade jag helt missat detta tills en kompis berättade för mig när det var ca en halv timme kvar innan de stängde.
Hade säkert missat hur mycket fint som helst, men jag fick med mig två godbitar.
 
Det stod en sådan vacker plansch med björnar på och jag kunde inte gå hem utan den.
Den är ju fin.
 
Så nu hänger Paddington barnen sa att det är ju Paddington på väggen.
Det är så fina nyanser av svart, grått och brunt.
Vissa saker bara gillar man varken det är inne eller ute.

Kram
Sandra
 

25 maj 2015

LAMPA AV ETT GAMMALT DUSCHRÖR

Förra sommaren kontaktade Jacob mig på Bock & Brille.
Deras specialitet är att göra lampor av vintage föremål, gamla ting får nytt liv.
De svängde förbi oss och det fick med sig ett gammalt duschrör som tanken var när jag köpte det att det vore coolt att göra
en lampa av det.
De tog med sig röret och nu har den äntligen kommit på plats efter en massa meckande.
 
 
Tanken var att det skulle vara i köket och när jag fick lampan hade jag såklart gjort om så lampan fick inte plats på den väggen, ja men då placerar vi den på en annan vägg.
Där var den för lång så mannen min kapade röret och allt var frid och fröjd, tills vi hade fått upp spotlightsen i kökstaket .( fantastiskt med massa ljus i köket )
Då blev lampan för mycket, det blev kaka på kaka.
Nu var lampan antingen för lång eller för kort.
Tillslut så blev sovrummet en bra plats och vi hade gamla rör hemma som vi trädde på det befintliga röret och förlängde lampan.
Ja ja vart har man lärt sig av denna resa, kapa inget förrän du är hundra procent säker på var den ska vara och att du har satt dit alla andra saker innan.
 
 
 
 
Jag tackar Bock & Brillen för samarbetet.
Kolla in på deras hemsida.
HÄR
så får ni se deras snygga och uppfinningsrika lampor.

Skräp för vissa, är skatter för andra.

Kram
Sandra