5 maj 2015

NÖJD

Jag är så fruktansvärt nöjd över de små förändringar som vi har gjort i vårt kök, så som att flytta hyllorna till väggen över köpmansdisken.
Trä möter trä.
De vita gamla porslinskålarna som jag nästan hade tröttnat på fick nytt liv.

Citroner i glasburk tillsammans med en press i trä, gör ett vackert stilleben.
Varje morgon börjar jag med ett glas varmt citronvatten.

Gamla vackra träskålar som knappt håller ihop men ack så vackra.

Kram
Sandra
 

3 maj 2015

MATRUM

En lugn söndag förmiddag spenderat den helt själv och passade på att fota i vårt matrum.
Här inne har jag målat om bordet i min absoluta favorit kulör Mörkgrått från Ottossons Färgmakeri.
 
 
 
 
De gamla glasburkarna kommer från min vän Maries Butik Vita Ranunkler.

Nu ska jag sätta på mig skorna och gå och hämta ett av mina barn de andra kommer i eftermiddag.

Jag vill också passa på att Tacka alla som kom och besökte loppisen hos Vita Ranunkler igår, det
var som de andra åren i succé.
Vill också tacka Marie och hennes familj för dessa dagar.

Kram
Sandra

30 april 2015

VITSIPPOR

Vi har ett ställe som heter Ekekullen precis där vi bor, där brukar det varje år bli ett fantastiskt hav av vitsippor
Så även i år.
Har de senaste åren tagit barnen dit och fotat dem bland sipporna, dock var de inte på superhumör detta året.
Lilla tjejen ville överhuvudtaget inte vara med på bild alls.
 
 
 
 
 
Det är en ljuvlig tid vi har framför oss, kom ihåg att njuta.
Kram
Sandra

28 april 2015

KÖK

Ja ni här råder total skrivkramp, helt tomt.
Bilderna får tala.
 
 
Ha det så gott!
Kram
Sandra

26 april 2015

I ALL SIN ENKELHET

Söndagen är här och vi fixar och trixar, plocka ihop vad jag ska med mig och sälja på Loppisen i Hjo den 2 maj kl.11.00 Skövdevägen 28.
Fick en Luktärt av en fin vän och tycker det är vackert och skirt att placera det i gammalt glas.
 
Kram
Sandra

23 april 2015

HÄRLIGT SAMARBETE

Ibland träffar man en människa som man endast har hört talas om lite på byn och 3 månader senare har det blivit en väldigt kär vän.
Jag och Caroline har gjort ett samarbete de senaste månaderna där vi har fotat hennes egen möbelkollektion Coco Collection.
Så här skriver hon på sin hemsida om kollektionen

Coco Collection

Design: Caroline Ek
Produktion: Småland, Sverige

Coco Collection är en produktserie i plåt/stål som binder samman sofistikerad elegans med funktionalitet. Serien fyller ett behov och är produkter som vi själva saknade, helt enkelt. Borden tillverkas i plåt/stål, väger mellan 17 och 25 kilo beroende på modell.
 
Borden finns i Svart eller Brunt.
 
 

 
 
Hon har även designat dessa läckra boxar som är tillverkade i läder.
Som finns med mässing eller silver bultar.
Finns i stor och liten storlek, den lilla har inga hål.
 
 
Kolla in på hennes hemsida för mer information. 
HÄR

Det har varit otroligt roligt att få bygga upp olika miljöer runt dessa möbler och fått utlopp för mina två passioner.
Inredning och fotografering.

Önskar Er En Fin Helg
!
Sandra
 

19 april 2015

MYCKET NU

Då var det söndagkväll igen och det är en hel del fixande framåt.

Ta hand om Er så syns vi när tid finns igen!
Kram
Sandra
 


15 april 2015

SKÖN DAG

Sitter i köket och är något trött efter en väldigt skön dag.
Min vän Anna Truelsen har bjudit mig på lunch på Varbergs Kurort och sedan ett second hand besök och avslutade med fika hemma hos henne.
 
 
Kram
Sandra

13 april 2015

HEJSAN HOPPSAN

Det blev några dagars paus här på bloggen vi har varit iväg på skidsemester i Branäs och firat våran 6 åring i helgen.
Har haft några projekt på gång här hemma men inget är riktigt klart så det har inte blivit några bilder tagna.
Så vi fortsätter med kvistar för de är ju så vackra när knopparna brister.
 
 

Igår drog jag även ut alla saker som samlats i glasverandan under vintern och det ska bli storstädning där i veckan.
Många saker kommer att följa med till Hjo.
Loppis den 2 maj kl 11.00
hos
Vita Ranunkler
i Hjo.

Kram
Sandra
 

4 april 2015

GLAD PÅSK - HAPPY EASTER


Ha en riktigt skön och härlig Påsk
 
GLAD PÅSK!
HAPPY EASTER!

Sandra

3 april 2015

BLOMMADE UT

Långfredag
Då var påskhelgen här och ett stundande lov.
Håller tummarna att vädret visar sig från sin allra bästa sida.
Påsken firar vi med familj och vänner.

 
Plockade in en gren som låg på marken och skräpade.
Efter en vecka började vackra små små gul gröna blommor titta fram och det känns härligt att kunna njuta av dem inomhus, har tur att ingen är allergisk i vår familj.
 
 
Önskar
Er
En Riktigt Skön LångFredag
Sandra

2 april 2015

NÅGRA FÅ FJÄDRAR

Jag har fått upp några fjädrar som får bli årets påskpynt.
 
 
Ha en fin Skärtorsdag!
Kram
Sandra
 

31 mars 2015

KULÖR : MÖRKGRÅTT

Jag målar mer än gärna med linoljefärg för att den är enkel, bra täckning och det luktar gott. 
Jag beställer färgen från Ottossons Färgmakeri och
min favorit kulör sedan något år tillbaka är
Mörkgrått.
Den är fantastisk.

Jag har haft en väldigt lugn period och knappt använt en pensel på hur länge som helst, men nu så ska några föremål få nytt liv med denna kulör.

Det är svårt att få rätt nyans på bild så här kommer färgkoden.
NCS-kod: 7601-G37Y

Ha det så gott!
Kram
Sandra

29 mars 2015

VACKRA SKOTT


En grå och regnig söndag och vi spenderar dagen inne med film.
 I veckan klippte jag ner min Dr Westerlund och fick en massa skott, dessa placerade jag i gamla glasflaskor.
Det blev ett vackert stilleben, så de får stå på matbordet tills det är dags att sätta dem ner i jorden.

 
Kram
Sandra

27 mars 2015

DET LAGADES OCH FIXADES

Då var det dags för en ny fredag och helg.
Jag gillar hur de förr lagade och fixade för att få saker att hålla ett tag till det var inget slit och släng.
Det är hemskt vilket massproducerande samhälle vi lever i och hur mycket det förstör vår moder jord.
Man ska bara ha mer och mer och dessutom till en billig penning.
Blir mörkrädd bara man tänker på det.
Den gamla träskålen är så fantastisk och själva lagningen gör den ännu mer unik.
Ljusen på bilden ska bytas ut mot äkta sterin så vi inte andas in en massa skit.

Önskar Er en riktig go fredag och helg!
Syns på söndag igen, hoppas jag.
Kram
Sandra

26 mars 2015

MARMORPELARE

Det sker små små förändringar hela tiden i vårt hem, saker flyttas mellan rummen, mellan våningar, ställs ner i källaren, tas upp från källaren osv.
Detta för att skapa ett mer harmoniskt hem och för att jag tycker det är så himla kul, börjar dock tröttna på alla hål som finns i väggarna och inser att egentligen behövs alla väggar målas om.
Det får dock bli ett senare projekt för snart kickar utomhus säsongen igång och vi behöver måla om vårt hus.

Dock kommer några projekt göras i matrummet med bordet och soffan som står där, det behöver bara bli något varmare i luften.
 
Älskar verkligen marmorpelaren som jag köpte av Marie Olsson Nylander i somras, har inte gjort något med den utan bara placerat ett stort blockljus direkt på.
Tänds endast när barnen har somnat.
Kastanjekvistar ger stora och härliga blad och vackert att placera dem i en gammal glasbruk köpt av Vita Ranunkler.

Ta hand om Er!
Kram
Sandra