3 februari 2015

VINTERVITT

VINTERVITT
Jag är med och bidrar hos
Decorlife
 som finns både som blogg och på Instagram.
Så här skriver de om sig.
"En välkomnande samlingsplats för oss som vill stanna till lite, lyssna och fundera i vår strävan efter att skapa fint liv.
Här uppmanar vi inspirationen att flöda åt alla riktningar och du är varmt välkommen att vara med och
 bidra om du vill"

Veckans tema är just Vintervitt och för mig är vintern en årstid som jag gillar om det är vinter, vilket har blivit sämre och sämre.
Man får helt enkelt njuta av de dagar när snön ligger på marken och det är några minus i luften.

På en ödeplats, där det en gång har funnits en byggnad står detta kors helt allena med bara skog runt omkring.


Trappan leder till denna ödeplatsen och jag själv känner Narnia vibbar.
Får nog ta och läsa på vad som har varit där uppe.

Kram
Sandra
 

2 februari 2015

SKÖNT NÄR DEN KOMMER TILLBAKA

Härligt när inspirationen hittar tillbaka och man känner att man får till det särskilt när man får hjälp av ett par extra ögon.
Bjud hem en vän och bolla idéer, kan lova inspirationen kickar igång.

Syrenkvist från trädgården plockades in igår, få se om det kommer några gröna blad.

KRAM
 

1 februari 2015

EXTRA SPECIELLA

Då var söndagen här och hela lördagen spenderade vi i Jönköping med fika, lite shopping, bio och sedan tacos hos goda
vänner.
Så idag blir det en lugn söndag där jag mest går och plockar upp överallt, fattar inte hur mycket saker som man drar fram och som sedan lyckas ligga kvar.
Detta fenomen förekommer väldigt ofta när man börjar flytta omkring, ner med saker i källaren och upp med nya.
Mitt förråd i källaren är rätt fullt så det är tur att det i maj är dags för LOPPIS i Hjo hos
Marie
rättare sagt
Lördagen den 2 maj får ni boka in.
Det är femte året i rad vi kör denna succé loppis.

Att plocka in kvistar från skogen eller trädgården är en enkel och vacker dekoration.
Dessa körsbärskvistar har jag köpt från Två Stolar i Gnosjö då vi inte är ägare till något körsbärsträd.

Min kära mormor somnade in i mitten av januari och av henne fick jag ärva dessa figurer.
För mig är de speciella för de har funnits med i hela mitt liv, när man ser på dem påminns man om mormors och morfars hem.

Fortsatt Go söndag !
Kram
Sandra

30 januari 2015

CAROLINE EK - COCO COLLECTION

I förra veckan fick jag kontakt med en tjej Caroline Ek som ursprungligen kommer från Stockholm och har där jobbat som inredare och design i femton år.
För några år sedan flyttade hon ner till Anderstorp och har härifrån fortsatt jobba i samma bransch, här nere har hon även utökat sitt företag med en egen möbelkollektion.
Coco Collection
 Som är en produktserie i plåt/stål som binder samman sofistikerad elegans med funktionalitet. Serien fyller ett behov och är produkter som vi själva saknade, helt enkelt. Borden säljs i utvalda butiker men du kan även beställa direkt hos
Caroline Ek.
Klicka
HÄR

Möblerna tillverkas även här i Anderstorp.
 
Caroline tog kontakt med mig för att kolla om hennes kollektion fungerar i olika miljöer.
Vi tog in ett soffbord, sidebord och ett sängbord.
De som vi valde är mörkbruna men finns även i svart.
De är härligt gedigna och med ett enkelt formspråk.
Kände att de passade utmärkt hemma hos mig, blev något kär i soffbordet.
 

Caroline finns även på Instagram
@carolineekdesign

Hennes hemsida finns HÄR

Önskar Er En fin helg!

29 januari 2015

TULPANER

Nu kan man verkligen frossa i tulpaner och jag fick en bukett i lördag med en fantastisk lila färg.
Vackert att sätta i en lite högre glasburk eller en skål så att tulpanerna faller över kanten.


Kram
Sandra

28 januari 2015

URNOR

Förändring pågår här hemma och inspirationen har hittat tillbaka till min stora glädje dock inte min mans.
Jag försöker att fixa och flytta det mesta själv men vissa saker är det lite värre och till mina kommande idéer behövs verkligen hans hjälp.
Så fram till han känner för att hjälpa mig så blir det att flytta runt saker.
Älskar urnor och dessa två som jag har placerat i köksfönstret de kommer från min vän Maries Butik
Vita Ranunkler

Skön kväll på Er!
Kram
Sandra



 

27 januari 2015

GÅVA

I lördags hade jag en försenad födelsedagsfest med en massa goa tjejer.
Fick en massa fina ting både flytande, ätbart och drickbart, denna fina sammansättning var en gåva.
Färsk rosmarin och timjan är ju en makalös kombination och sedan torkade örter från Nicolas Vahé i provrör.



KRAM
Sandra

26 januari 2015

VARFÖR REGN?

Önskade att det snöade istället för regnade.
En slö måndag eftermiddag hos oss, det blir inte många knop gjorda.
 

Vyn från vår balkong.

TACK söta för era kommentarer om min dukning, blir så glad!

KRAM
SANDRA

25 januari 2015

TJEJKVÄLL

Sitter och njuter av tystnaden i huset, jag älskar tystnaden när det annars är fullt liv runt en.
Känner mig lite seg men också tacksam över en grymt trevlig tjejkväll igår.
En väldigt försenad födelsedagsfest med 13 tjejer är aldrig fel och maten blev lyckad och vinet smakade gott till.
Dukningen är som alltid rolig att göra och temat denna gång var
Glas.
Var nere i förrådet och tog fram stora glasburkar, ljusstakar i glas, flaskor och gamla provrörsflaskor.
Klippte av långa kvistar från en murgröna som jag stoppade ner i flaskorna.
Servetterna är gjorde av spillbitar i linne som jag har tvättat, på dem en enkel kvist.
Dukarna är gamla linnelakan.



God Fortsatt Söndag!
Kram
Sandra

23 januari 2015

SAKER FÅR NYTT LIV !

God Fredag till Er, hoppas ni har det bra i stugorna?
Själv känns livet helt ok idag är en riktigt ta det lugnt dag, har dock varit iväg och handlat mat hela förmiddagen för en tjejkväll imorgon.
Så jag får väl säga att eftermiddagen blir lugn och snart även dags för lite go fika, kladdkakefredag är det ju allt.

Har gjort om i hörnan i köket, satt dit ett bord som har stått ute innan.
Min nya filosofi är att inte köpa något nytt till hemmet alls utan man får ta det man haver hemma och kan säga att jag har ett rätt så stort förråd.


Ibland vill hon absolut inte vara med på kort och blir hur sur som helst eller blir det som idag hon skulle vara med på vartenda kort.

Hon är inne i en prinsessperiod nu och det är klänning som gäller varje dag.

Skön helg önskar jag Er!
Kram
Sandra

22 januari 2015

VÄDRA FÅRSKINNEN

Idag är det otroligt vackert ute med snön som singlar ner och jag kände att det är perfekt väder för att vädra fårskinnen och mattor.
 
 
 
Fin dag till Er!
Kram
Sandra

21 januari 2015

VINTER

Det har under natten kommit en rejäl ladding med snö och nu har vi äntligen vinter, hur länge den vara det vet man inte men den är här nu och då får man utnyttja den till max.
Tog med kameran ut på morgonpromenaden i skogen, vi bor mitt i ett samhälle men har turen att det bara är några få meter bort till en skog.
Det är lycka för mig, jag älskar att vara i skogen för det är så lugnt och fridfullt ett ställe att samla kraft på.
 
 
 
 
Försökte fånga när snön faller så vackert från träden, dock ingen lätt uppgift.

Kram
Sandra

20 januari 2015

ÄNTLIGEN SNÖ

Vad jag har längtat och nu är den här, snön.
Känner mig så mycket piggare när snön lyser upp och det är någon minus ute.
Dessa bilder tog jag från dagens morgonrunda, har äntligen börjat komma ut och gå.
 
 
Skön Kväll till Er!
Kram
Sandra

19 januari 2015

TÄNDER LJUS FÖR

...  min ÄLSKADE mormor som i fredags somnade lugnt in efter att varit sjuk i demens i flera år.
Jag förlorade till viss del den mormor jag kände när sjukdomen tog över mer och mer, men hon fanns ändå alltid där och man kunde röra vid henne och under vissa stunder var hon med i nuet och kände igen mig.
Sorgen är stor men ändå finns det en frid över att hon inte längre behöver lida.
Stora tårar rullar ner för min kind....
 

15 januari 2015

BADRUMSRENOVERING DEL 1

Då var det igång det som vi har gått och tänkt på sedan vi köpte huset för exakt tio år sedan, men av någon anledning har det alltid blivit uppskjutet på grund av en anledning det är ett badrum.
Det här badrummet var inte in lika dåligt skick som vårt andra, vi kunde använda detta så länge det fanns en duschkabin där.
Många av våra gäster har fått sig en smärre chock när det har öppnat dörren in till detta rum, ett lila kakel och klinker med vita solar överallt.
Att renovera ett badrum är inget man slänger ihop på en dag och med dagens alla regler känns det bara Puh.
Men nu äntligen ska det fint här inne och gästerna kan känna sig lugna.
Ni kanske tänker har det inte varit en svart gammal spröjsad dörr där innan och ni har alldeles rätt.
Dörren var dock för smal enligt konstens alla regler och som "skrothandlare" så hade jag en större dörr i garaget med karm.
 
Tanken är att basen ska vara neutral och enkel, inga krullidutser och inget lila, rosa.
Vitt, grått och trä.
 
 
När de började plocka bort väggarna fick vi oss en rejäl surprise, en ytterdörr med handtag och glas.
Undra om den leder till Narnia??
 
Har ni inte fått nog av de vita streck solarna med lila rosa botten kan ni kolla på en bild på mitt
Instagram vintagehouse.
Upplagd för 2 veckor sedan.

FORTSÄTTNING FÖLJER....


14 januari 2015

NU DOFTAR DET GOTT !

Det känns trevligt när man kommer in i ett badrum och man möts av en god doft och speciellt när man har ett blöjbarn.
Har länge tittat på doftpinnar med en snygg flaska och efter nyår slog jag till och köpte en flaska hos Natural Body, tyvärr minns jag inte doften men den är mild och god.


Imorgon ska jag visa bilder från vår badrumsrenovering.

Kram på Er
!
Sandra
Sandra