8 januari 2015

ARWEN

Hade med mig kameran till min yoga instruktör när vi skulle hugga vår julgran hos dem, passade på att ta kort på deras 1 åring Arwen.
 
 
Kameran var helt fel inställd men det blev en rätt häftig bild.

Kram
Sandra

7 januari 2015

TA EN STUND ATT BARA VARA !

Sitter och tar en paus efter lunchen, barnen tittar på tv och jag slappar i soffan.
Jag tycker det är viktigt att få en stund mitt på dagen där man varvar ner och sluter ögonen en kort stund.
Att koppla av fungerar också med en god bok och jag fick två stycken nu i jul.
Hans Blomqvist bok In Detail är en så fantastisk bok med vackra bilder att inspireras av och perfekt att bara bläddra sig igenom.
Yoga Girl har jag bara skummat mig igenom men ska sätta mig och läsa mer då jag själv är en stor fantast av yoga, den hjälper mig att komma ner i varv och finna ett inre lugn.
 
Att det luktar gott när man ligger och tar det lugnt i soffan är inte fel alls och jag kan rekommendera detta från Af Fröjd och doften är Mandarin Coriander.
 
 
Ta en stund att bara vara
!
Sandra

6 januari 2015

HITTA TILLBAKA

Det händer inte så mycket här hemma just nu vi bara är och det är väldigt skönt bara det, men det ska också bli väldigt skönt att hitta tillbaka till vardagen och få rutiner igen.
Jag känner att jag mår mycket bättre av dessa.
 
Gjorde en banankaka från Leila som blev kanon god.

KRam
Sandra

3 januari 2015

DRÖJER SIG KVAR EN STUND TILL

God fortsättning på det nya året vilket börjar extremt blåsigt och ruggigt.
Snön har försvunnit men inne dröjer sig julen kvar fram tills 20 da knut då vi dansar julen ut.
Visst har några väldigt små barrande granar försvunnit då det var mer barr på marken än på granen men den
stora granen och lyserna i fönsterna få allt vara kvar.
 
I vårt hemmabyggda vitrinskåp samlas allt från soppskålar, fat, vinglas, karaffer och vackra ting. 
 
Två gamla bjällror som låter så vackert, rena bjällerklang..

Om ni vill se vårt kommande renoverings projekt
så kolla in på
Instagram
vintagehouse.

Kram
Sandra

2 januari 2015

2014

JANUARI
Dukningen till tjejkvällen som jag brukar ha i januari.
Nog dags att skicka ut inbjudan till årets.
FEBRUARI
Vårt badrum är med i Leva & Bo.
Foto Carina Olander
Av Anna Truelsen
MARS
Längtar efter stora gröna växter och det blev en tur till Köpenhamn med min vän Anna.
APRIL
Vitsipporna tittar fram och man njuter av vårsolen.

MAJ
Hela våren och sommaren fixas på vår altan och glasveranda, inför fotografering i augusti.

JUNI
Midsommar och en tur till Legoland
JULI
Njuter av en varm och härlig juli.
AUGUSTI
Vår altan blir klar och det blir fotografering med Anna och Carina för Lantliv som ska komma i år.
SEPTEMBER
Värmen hittar tillbaka och vi hinner sitta och äta vid vårt nya möblemang.
OKTOBER
Halloween och pumpor
NOVEMBER
Ny härliga matta från Coosy.se för kalla vinterdagar.
DECEMBER
Det blev jul och vi fick någon dag av snö.

Då står året 2015 framför oss och jag hoppas det blir ett bra år.
Hoppas komma på vad jag vill göra när jag blir stor och jag hoppas att kunna utveckla mina fotokunskaper.
Fortsätta blogga och lägga lite mer energi på min kropp och knopp.

KRAM
SANDRA

31 december 2014

GOTT NYTT ÅR HAPPY NEW YEAR





ÖNSKAR
ER
ALLA
ETT RIKTIGT
GOTT
NYTT
ÅR
!
WISH YOU ALL A
HAPPY NEW YEAR
!
 


29 december 2014

VINTERLANDSKAP

Nu är det så vackert ute inte mycket snö men den täcker marken.
 



Ha en skön kväll!
Kram
Sandra

28 december 2014

EN GOD GLÖGG

En vän till mig hade gjort en kanongod glögg som inte blev så söt.
Man tar kall blossas vita glögg alkoholfri och sedan blandar ut den med Prosecco eller som jag gjorde så att den blev alkoholfri ÄppelMust.
 
En bit päron som dekoration
 
Tack söta för
ERA
Grattishälsningar
!

Kram
Sandra

27 december 2014

IDAG HAR JAG KOLL PÅ VILKEN DAG DET ÄR...

Vilken härlig dag det var igår riktigt bitande kallt och det var mer än skönt att ta sig ut och för vår del blev det en promenad i skogen.
Roligt att ta med kameran och fota barnen, få se om det kommer några bilder här på bloggen.

Idag är det väl lördag och det är så härligt när man tappar greppet om vilken dag det är men idag har jag någorlunda koll då det är min alldeles egna dag.
Ett år äldre...
 
Förra årets dille var nog bokgranar och jag sparade dem och en fick komma fram i år, placerad på vitrinskåpet i hallen uppe.
 
Några vackra julgranskulor blir en fint stilleben i en gammal glasburk.

Kram
Sandra

26 december 2014

ANNANDAGEN

Annandagen är här och vi njuter av att äntligen har blivit kallt och frosten lyser vit på marken.
Ska ut en runda snart och få härligt rosiga kinder.

Granen finns nu i huset sedan dan före julafton, kände för att ta tillbaka den tradition som man hade som barn annars har granen kommit in runt Lucia.
Att få det att kännas mer speciellt när man klär den och man sedan vet att på natten kommer tomten och lägger klappar där under.
 
Ljusslingan med de långa smala ljusen kommer från Konstsmide.
 
 
ÖNSKAR ER ÄNNU EN FIN DAG!
KRAM
SANDRA

25 december 2014

ÅRETS JULDUKNING

Då var detta årets julafton över och det en fin dag med familj och släkt.
Vi är hemma hos oss på dagen och jag brukar alltid lägga lite extra tid på dukningen tycker ju det är så roligt.
Så här kommer årets som går i grönt och mässing.







Önskar
Er
en god fortsättning

Julen
!
Kram
Sandra