22 september 2014
21 september 2014
SKÖNA KOMBON
![]() |
| Glas är så vackert och för att förhöja det hela plocka in Hallonblad som står sig länge inomhus. Skön Söndag På Er! Kram Sandra |
Etiketter:
Sovrum
19 september 2014
DEN DRÖJER SIG KVAR....
![]() |
| Det är verkligen underbart att sommaren hittade tillbaka efter att vi fick en höstchock i augusti och glasverandaN och altanen har vi använt ordentligt nu i september istället. |
![]() |
| Bananplanta köpte jag i våras och den har trivts på verandan. |
![]() |
| Fixade några kuddar att ha på vår bänk ute på altanen, de är gjorda av gamla linnepåsar från försvaret. Kommer att ha med några att sälja på Loppisen imorgon. Missa inte Norra Björke Trollhättan 11-14 Mer info HÄR Ha en skön helg, så syns vi på söndag ! KRam Sandra |
Etiketter:
Glasveranda
18 september 2014
BARNRUM
![]() |
| TORSDAG och dags för ett nytt tema hos FABRIKEN. Idag är det Barnrum som det handlar om. Vi har 3 st barn och de har varsitt rum på ovanvåningen, men inget av dem är speciellt i ordning. Så istället visar jag allrummet som finns på nedreplan, från början gjorde vi detta rum som ett pysselrum till mig. Där jag kunde sitta och sy, måla osv. sedan kom barnen och så mycket pysslande blev det inte och rummet utnyttjades inte. Har haft som arbetsrum ett tag men sen Elora kom och jag blev tokig på alla leksaker som fanns överallt kom jag äntligen på varför inte göra ett allrum. Idag finns leksaker, en myshörna, en blogghörna, förvaring och jag gör även yoga har inne på morgonen. Det är äntligen ett rum som flödar av positiva energier. |
![]() |
| Myshörnan är det senaste tillskottet och det är meningen att madrasserna och kuddarna som jag har ute på altanen får flytta in hit under vinterhalvåret. |
![]() |
| Favoritböckerna hos lilltjejen. |
![]() |
| Hittade en 70 tals barnvagn i superskick och fick Flashback till jag själv var liten och hade en liknande. |
![]() |
| Lilla bordet är perfekt att sitta och måla vid. Skulle man sedan få gäster så finns möjligheten av sova här inne , madrasser ligger ju redan på golvet. KRam Sandra |
17 september 2014
HALL
![]() |
| Rottingstolen är provisorisk tills jag hittar en fåtölj som jag gillar. Vi syns imorgon igen! Kram Sandra |
Etiketter:
Hall
16 september 2014
ATT KOMMA HEM
15 september 2014
FIOLFIKUS
![]() |
| Igår blev Sverige rött igen det skrämmande är dock alla röster som SD fick. Ha det så gott! KRam Sandra |
14 september 2014
DREAMCATCHER
![]() |
| De har tillsammans företaget Prairie Buffalo Designs A touch of Tradition By Ken and Malin Roulette. E maila gärna mig sandra.evy@iname.com om ni är intresserade av egen drömfångare. Kram och skön söndag till Er! sandra |
Etiketter:
Sovrum
13 september 2014
PLANTERA I GLASBURK
![]() |
| Vackert att plantera i glasburk. |
![]() |
| Nu är garaget städat och nu kan vi köra in en av bilarna. Go LördagKväll På Er! Kram Sandra |
Etiketter:
Kök
12 september 2014
TGI
![]() |
| Ta hand om Er och Njut av denna fredag! Kram Sandra |
Etiketter:
Glasveranda
11 september 2014
LJUS I VÅRT HUS
![]() |
| LJUS I VÅRT HUS är torsdagens tema hos Fabriken. Jag gillar ljuskällor och tycker det tillför mycket till inredningen, det är speciellt roligt att hitta gamla läckra lampor som ingen annan har eller att göra en lampa av något som man inte var tänkt till det från början. I våras var jag på en föreningsloppis och såg en kvinna komma med en lampa som var så otroligt j...vla snygg, ursäkta mitt språk. Min första tanke var VARFÖR VARFÖR gick jag inte till lampavdelningen först...... Jag följde lampan med blicken och inser att kvinnan som köpt lampan känner jag igen, hon har en loppisbutik i byn. Jag går med bestämda steg fram till henne och frågar om hon möjligtvis tänkt sälja lampan vidare. Tala om besvikelse när hon berättar att hon tänkte behålla den för eget bruk. Men skam den som ger sig, när jag nästa gång var inne i hennes butik frågade jag lite försiktigt om hon har ångrat sig ang. lampan . Men icke sa nicke hon sa dock att jag skulle titta in efter semestern. Till min stora glädje hade hon bestämt sig för att sälja den och den passsar perfekt in i vardagsrummet. Tänk var en lampa kan göra... |
![]() |
Så ut och leta efter coola lampor på loppisat och second hand.
Kram
Sandra
Etiketter:
fabriken
,
Vardagsrum
10 september 2014
PERFEKTA JUICEPRESSEN NU I FÖRKYLNINGSTIDER
![]() |
| Ha en skön onsdag så syns vi imorgon igen! Kram Sandra |
Etiketter:
Kök
9 september 2014
MAN FÅR GÖRA DET BÄSTA..
![]() |
| Vi behandlade även vårt altangolv, vi valde att använda Tjärolja och linoljefärg nyans Bensvart från Ottossons Färgmakeri Jag blandade ihop dessa tills jag fick en nyans som kändes bra. Kram Sandra |
Etiketter:
Altan
8 september 2014
GOLVET ÄR KLART
![]() |
| Måndag är här igen och idag är det verkligen höst ute och hemma finns två snoriga och hostiga barn. Golvet i ena delen av vardagsrummet var ett projekt som vi skulle fixa innan semestern och vi fick till det. Skönt att ha samma nyans på golvet i båda delarna av vardagsrummet. Hur vi gjorde kan du se HÄR Det lilla bordet fyndade jag hos Ladan i Byn utanför Ljungby i somras och den svarta urnan är också ett loppisfynd. |
![]() |
| Kram Sandra |
Etiketter:
Vardagsrum
7 september 2014
EN STUND TILL
![]() |
| Önskar er en härlig söndag! Kram sandra |
Etiketter:
Glasveranda
6 september 2014
TV SKÅP
![]() |
| På skänken ligger några böcker som ett stilleben, alltid roligt att visa de böcker man har. Ha en Go Lördag! KRam Sandra |
Etiketter:
Vardagsrum
5 september 2014
VÅRA NYA UTEMÖBLER
![]() |
| I källaren har jag ett gäng med gamla linnepåsar från försvaret som jag la innekuddar i och la på bänken. Önskar Er alla en Skön Fredag! KRam Sandra |
Etiketter:
Altan
4 september 2014
FAVORITHÖRN
![]() |
| FAVORITHÖRN är torsdagens tema hos FABRIKEN. Det finns flera hörn i huset som jag gillar, i soffan ute på glasverandan, ute på altanen med våra platsbyggda soffor, uppe i hallen. Men det jag ändå känner en speciell känsla för är detta hörn som finns i vårt kök, ett hörn som egentligen inte har någon funktion alls. Tanken är väl att sätta in en kamin någon gång, men tills det händer ( om det någonsin händer) så får det vara ett hörn för ögat och rumpan. Att det blev en fåtölj här var att jag tröttade på att bara ha en skön sittplats inne i vardagsrummet och höll på att bli tokig av ljudet från tv. Så ner i källaren plocka upp fåtöljen som bara stod i vägen på med ett fårskinn och vips så blev det en skön sittplats, ut i garaget och ta in pallen som fyndades på loppis för ett bra tag sedan och nu fanns det något att ställa koppen på. Ljusslinga är från Granit Stjärna är från Mio, har dock några år på nacken. Ljusstaken är en gammal lampfot som jag spraylackat svart. Klinker från Marrakech Design Kopp från Höganäs Bruk |
![]() |
| Solen lyser och snoret rinner, så det blir en lugn dag.. Kram Sandra |
3 september 2014
EN SALIG BLANDNING
Etiketter:
Vardagsrum
2 september 2014
SKÖNT ATT ANVÄNDA GLASVERANDAN
![]() |
| Så härligt med sol och värme igen och man kan använda vår glasveranda annars är den fuktig och kall. |
![]() |
| Önskar er en skön sensommar dag ! Kram Sandra |
Etiketter:
Glasveranda
1 september 2014
SVARTA DÖRRAR
![]() |
| Idag skiner solen så nu blir det ut och njuta av dess strålar. Ha det så gott! Kram Sandra |
Etiketter:
Altan
Prenumerera på:
Inlägg
(
Atom
)


















































