17 november 2014

VÅRT BADRUM

Vi renoverade vårt badrum för ca 8 år sedan och då var jag inne i min mest romantiska period.
Det skulle målas vitt, vitt och åter vitt.
 Sådan tur är att jag valde en neutral bas och jag känner att den håller än idag, svart vitt rutigt golv, pärlspont på väggen ( hade velat ha råspont istället men det duger) kristallkrona och lejontassbadkar.
Skåpet hittade vi på Östregård i Moheda och målades såklart vitt, men efter några år kände jag att jag ville ha en tyngre känsla.
Valet föll på svart och bort med krusidullerna som satt på dörrarna, en ny färg kan verkligen ändra om en hel möbel.

 
 
 
Denna tvål är helt fantastisk, det är en njutning varje gång man tvättar händerna.

Kram
Sandra

16 november 2014

NY FANTASTISK MATTA FRÅN COOSY

När sommaren kommer och värmen känner jag för rena trägolv, men så fort kölden kommer krypande så är det dags att plocka fram mattorna för att få ett mer ombonat.
I köket har jag saknat en matta men när hela familjen var på en utflykt till Värnamo och jag upptäkte att en ny affär hade öppnat längst ner i Pelikanhuset som heter Coosy.
Där inne fanns hur många härliga mattor som helst och när jag gick där i från kände jag mig helt lyrisk.
Äntligen hittat en matta som jag bara ville ha.
Det tog några veckor innan jag bestämde mig för att slå till och nu ligger den så fint i vårt kök.
 
 
 
Denna modellen heter Nya Zeeland och är 160x230 cm.
Den är gjord av 90% ull och 10 % Bomull.
Den finns i olika Utförande.
 
 
 
 
Absolut en ny favorit här hemma.

Du kan hitta mer info på deras Facebook sida
Klicka HÄR för att komma dit
De har även en hemsida
HÄR

Go Söndag!
KRam
Sandra
 

14 november 2014

FREDAGSINSPIRATION: MORE CHRISTMAS

Vi fortsätter med julinspiration den närmar sig verkligen med stormsteg.
 
Vackra nötter, få nog bli en del här hemma i år.
 
 
 
Önskar Er Alla En Fin Helg!
Kram

Bild 1: Oi Soi Oi
Bild 2-5: Kara Rosenlund

13 november 2014

ADVENTSLJUSSTAKAR

Till varje jul gör jag en ny adventsljusstake och jag har redan tänkt ut årets.
Här kan du se några som jag har haft under åren.

Kram
Sandra

12 november 2014

VARDAGSRUM -LIVINGROOM


Vårt vardagsrum har jag klagat över många gånger här på bloggen och det beror på att det är smalt och långt. Det har två st mega fönster och väldigt få väggar, men så som vi har det möblerat idag är hittills den bästa lösningen.
Temat är naturligt med en färgklick och det står den blåa kudden i soffan för annars är det en mix av svart och brunt. På kvällarna brukar barnen rulla bort soffbordet, slänger ner kuddarna på golvet, drar en filt över sig och sedan en stunds film innan det är dags att gå upp och läsa en bok och sova.
Vår soffa är en tresitsig Eketorp där vi har plockat bort ryggkuddarna och ersatt med vanliga kuddar för att få mer sitt och liggyta.
Jag har sytt ett megastort överdrag av spillbitar från gamla linnetyger, så blir det skitigt åker det snabbt ner i tvättmaskinen.
På tal om linnetyg så testade inför dessa bilder att provisoriskt hänga upp gammalt linnetyg som en gardinlängd för att få en liten känsla.
Vi får se om den kommer upp eller inte.
 
 
 
 
God Lilllördag På Er!
Kram
Sandra

11 november 2014

DESSA VACKRA GAMLA MÖBLER

Ibland eller rättare sagt ganska ofta trillar man över möbler och ting som är så grymt vackra och VILL HA behovet är på sin topp och det som gör att man MÅSTE ha det är att priset dessutom passar plånboken.
Detta bord från 1800 talet var exakt en sådan möbel och det fanns egentligen inte plats för det men det gick inte att släppa det.
Efter några olika placeringar insåg jag att det passar sig bäst i sovrummet.
 
Vackra ting som skapar ett rofyllt stilleben.
 
Små små ting som gör det lilla extra.

Kram
Sandra

10 november 2014

STÅTLIGA AMARYLLIS

Hello
denna gråa måndag.
Sitter i köket tänt några ljus, dricker en kopp te och hör hur svärfar och Nisse river i vårt kommande projekt.
I förra veckan här var min vän Anna här och lånade vårt hem för en miljöfotning för ett företag.
Hon lämnade kvar så fina snittblommor och idag gjorde jag ett stilleben på vår köksö.
Helt magnifika amaryllis.
 
Jag älskar glas och har gjort så länge jag kan minnas.
Sätt tazetterna i glasburkar och visa de vackra rötterna.
 
Önskar
Er en bra start på denna veckan!

Thank you also for your Lovely Words that you a Writing on my blog, I read everyone.

Take Care!
Sandra

9 november 2014

LÅNGT BAD

Söndagkväll
Barnen sover och allt är fixat inför morgondagen så nu blir det ett härligt bad.
 
 
Go Kväll!
Kram
Sandra

7 november 2014

INSPIRATIONSFREDAG- CHRISTMAS-


Bild Wing Ta
Den närmare sig med stormsteg och man måste erkänna att i detta mörker som råder nu ska det bli skönt att få in ljus.
Tankarna börjar så smått tänka hur huset ska pyntas i år men det blir inga drastiska förändringar.
Känner jag mig själv blir det gran,tall,kottar,hyacinter,nötter.stjänor och en massa ljus.
Naturligt är ju min melodi.
 
Bild
Pinterest
 source unknown
 
Bild
Pinterest
 source unknown
 
Bild
Scaapi
 
Bild
Helt Enkelt
 
Bild
Pinterest
 source unknown

Ha En Go Helg!
Kram
Sandra
 

6 november 2014

DESSA BILDER

Med dessa bilder
önskar
jag
Er
en
mysig
Torsdag!



4 november 2014

MEDAN VI VÄNTAR

Vilken härlig höst vi har haft och nu väntar vintern hoppas att även den kommer att bli lika fin och vit.
Visst börjar man så smått längta efter den kommande julen och speciellt tiden innan med allt det som tillhör.
 
 
 
 
Njut!
KRam
Sandra

3 november 2014

SRÅ FRAMME

g me det m
Ny vecka och vi är tillbaka i vardagen igen.
Jag gillar när saker står framme och inte alltid intryckt i ett skåp.
På köksskåpet står ett stilleben med det man behöver till en te eller kaffe.
 
Tänkte så smått börjar visa lite glimtar av jul här i veckan, dock blir det inspirations från nätet eller förra året än så,

KRAm
SAndra 

2 november 2014

KVÄLLSHÄLSNING


Ha en skön Kväll!
 
Kram
Sandra

31 oktober 2014

INSPIRATIONSFREDAG

HALL
Där det första intrycket ges.
Själva har vi en väldigt liten hall och det blir ofta kaos här skor jackor ligger överallt.
Det finns inte möjlighet att göra den större så lösningen fick bli att göra en groventré i källaren och i hallen får bara gästerna använda.
Idag bjuder jag på 3 st entré bilder.
 
Bild nr 1 . Pinterest source unknown
Bild nr 2 . El Ramla Hamla
Bild nr 3 Pinterest source unknown

Skön Fredag och denna sista oktoberdag!
Kram
Sandra